Janne B
Aktiv medlem
Jo Micke, nog skulle man kunna byta märke, men totalpriset blir trots allt högre eftersom hela utrustningen måste bytas i så fall. Jag har dessutom inte sett några bilder ifrån i vart fall Sony där jag imponerats så mycket av skärpan och stinget som jag blivit av D3X:en. Vad gäller din kommentar om bilden ovan inte skulle vara optimal så kan jag faktiskt dela din uppfattning. Jag tog mig friheten att spara ned bilden, öppna den i fotoshop och tryckte på "autoförbättring" av bland annat kontrasten Döm om min förvåning när bilden blev ännu bättre i färgbalans och vad gäller kontrasten. Sedan kunde jag lägga till en något högre skärpning och fick på min skärm en något skarpare bild. Det är bara att lyfta på hatten, kameran är outstanding vad gäler upplösning och skärpa. Man får känslan av att man bara behöver ett objektiv och sedan helt sonika "croppa" om jag behöver tele;-)
Nåväl, nu gällde det brus. Men nog var bilden betydligt bättre även på den punkten?
Mvh
JB
Nåväl, nu gällde det brus. Men nog var bilden betydligt bättre även på den punkten?
Mvh
JB