Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mellandagsrea

---
Den {SLT-A35} har legat på runt 5000 i två månader.
---
Nej, det har den inte. Den har legat på runt 5.000 kr på på DET BILLIGASTE STÄLLET under de senaste två månaderna - vilket ju är en helt annan sak. Och ifall någon nätbutik nån annanstans i Europa skulle ligga på ett lägre pris än det lägsta svenska, så tar de med det priset / dessa priser också.

Med ev. något undantag har den varit dyrare på andra ställen än Europas lägsta, så majoriteten av de kameror som sålts under perioden har sålts för mer än bottenpriset 5.000 kr (speciellt under den första halvan av perioden). CyberPhoto skriver ju för övrigt att deras pris innan sänkningen var 6.000 kr (när prissänkningen skedde vet jag inte exakt, men jag tror inte att det var så länge som för två månader sedan).

Vad som också framgår av länken du gav är att för tre månader sedan gick det inte att få A35:an under 6.500 kr från NÅGOT ställe i Europa (bland de butiker som finns på nätet - vilket de billigaste ju så gott som alltid gör).


---
Jag skulle vara gravt förvånad om de sätter upp den där 6,5 när rean är slut igen.
---
Jag med.


---
Nåja, det är inte mycket att diskutera.
Nej.
.
 
Jag gick förbi Japanphoto som verkar ha en hygglig, eller iaf befintlig, rea. Inget sensationellt såvitt jag kunde se, mest i genren "jag skulle ändå köpa", men bättre än inget.

http://www.japanphoto.se/mellandagsrea/

Canon Powershot S95 för 2300 kr skulle jag iofs kalla rena kapet om man är på jakt efter en bra kompaktkamera.
 
Översvämning eller inte, det var några erbjudande (bl.a. CDON) på en d5100 + 18-105 på någonstans kring 6700. Det är sådant jag letar efter. Sedan visar prisjakt år efter år att kedjorna höjer priser några veckor innan jul. Så med tanke på det så tyckte jag att det inte borde vara omöjligt att hitta något intressant. Bästa erbjudandet hitttills är på Cyberphoto med blixt på köpet men jag väntar lite till. Det är fortfarande många som har annonser för årets bästa jullklapp...
 
Senast ändrad:
Hm, du är väl medveten om även D5100 är en instegsmodell?
.

Vad är det för fel med en instegsmodell? Inte tillräckligt dyr? För det stora flertalet räcker dessa så av er "experter" på FS bespottade kamerorna mycket väl. Ja, till och med med råge. Det finns ju de som föredrar att betrakta sin kamera som en kamera och inte som en statussymbol.
 
Nyckelordet i min kommentar var "gamla". Det verkar som om det enda som går att köpa är gamla instegsmodeller, produkterna som de verkligen vill bli av med. Inget fel med dem, men jag vill ha en kamera som jag kan ha många år framöver, som duger även om jag klätter lite på kunskapstrappan.
 
Måste ni tjafsnissar ALLTID hålla på att sabba trådarna, skiter väl samma hit eller dit, syftet är väl bara att säga att någon tar ett lägre pris nu och sen får väl var och en göra sin bedömning om det är vettigt. Nu blir det en tjafstråd om annat än vad tråden handlar om.
 
Någon som har koll på Canon 7D hus?

Jag har för mig att jag var inne på MM Svågertorp i Malmö innan december och såg priset för 10990, och nu ligger de på 11990. This is correct?
 
jag köpte en 7D på Mediamarkt nu i mellandagarna för 11900. Har legat på 12500 väldigt länge innan dess.
 
jag köpte en 7D på Mediamarkt nu i mellandagarna för 11900. Har legat på 12500 väldigt länge innan dess.

Fotokungen, Rajala och Japanphoto har ju alla den för 11995:- (enligt prisjakt.nu ).

Undras vilka marginaler de har på den?
Snart ett år sen jag köpte min på cyberphoto för 12000:- inklusive original batterigrepp...
 
Fotokungen, Rajala och Japanphoto har ju alla den för 11995:- (enligt prisjakt.nu ).

Undras vilka marginaler de har på den?
Snart ett år sen jag köpte min på cyberphoto för 12000:- inklusive original batterigrepp...

Ganska saftig minusmarginal skulle jag tro ;-) haha

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 
Elgiganten kör nu med 600D + 18-55 kit objektiv för 4990:- prutat och klart inkl. frakt.
Det är la inte helt fel
 
Elgiganten kör nu med 600D + 18-55 kit objektiv för 4990:- prutat och klart inkl. frakt.
Det är la inte helt fel
Faktiskt ett riktigt fynd! Oftast har elektronikladorna bra priser bara på ingångsmodellerna, men det här är ju ett klipp för alla som ska köpa sin första systemkamera.
 
Var in på el-Giganten Megastore i Karlstad idag för att klämma på en Canon 17-55/2,8 IS...har velat i snart ett år om jag skulle köpa Sigma 17-50/2,9 OS eller Canon 17-55/2,8 IS och läst massa tester men inte blivit klokare.

Hursomhelst, gick in för att egentligen bara klämma på den lite. Hemsidan säger 9190 men på plats i varuhuset "Mellandagsrea - 7990".
Var ju bara att slå till.
 
Fotokungen, Rajala och Japanphoto har ju alla den för 11995:- (enligt prisjakt.nu ).

Undras vilka marginaler de har på den?
Snart ett år sen jag köpte min på cyberphoto för 12000:- inklusive original batterigrepp...

Jo visst, det är därför mediamarkt hängde på eftersom dom har prisgaranti. Skulle tro att den studsar upp lite igen efter rean.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.