Annons

Medlemsbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Hustomten skrev:
Jo den sidan känner jag till, men hur värderar ni medlemskapen på förstasidan. Sidan du länkar till säger ju inget om det.

Nej precis. På den sidan står vad som ingår och det är väl det som du frågar om. Eller missuppfattar jag dig?
 
Ja, jag frågar hur ni (förutom bilder självklart) värderar medlemskap och medlemmar när ni väljer bilder till förstasidan. Det är ok hur ni än väljer, jag vill bara veta hur i ett tydligt och öppet besked.
 
känner att jag får komma emellan här och medla.. det jag tror att hustomten menar är om det är någon skillnad på medlemsnivåerna när det gäller att bli vald till första sidan.

och så en fråga från mig: hur länge ligger varjeslumpad bild kvar på förstasidan innan nästa två dyker upp??
 
lotelo skrev:
Jag menade av fotosidan..
Mycket går att skylla på datorer, men knappast ett manuellt urval väl?

För att klargöra. Bilderna under rubriken Medlemsbilder slumpas bland redaktionens favoritbilder. Bilder under Portfoliobilder slumpas ur ALLA portfoliobilder. Alltså litar vi på att Guldmedlemmar med Portfolio har tillräcklig bra bilder för att de skall "hålla" för "omslaget".

Låg förresten inte den felaktiga under Portfolio?
 
Hustomten skrev:
Ja, jag frågar hur ni (förutom bilder självklart) värderar medlemskap och medlemmar när ni väljer bilder till förstasidan. Det är ok hur ni än väljer, jag vill bara veta hur i ett tydligt och öppet besked.

Vi väljer de bilder som vi tycker är bra oavsett medlemsksapsnivå. Om vi inte gör det så får vi ju inte en bra mix av vad fotosidan är. Är det som du frågar om?
 
elmfeldt skrev:
Låg förresten inte den felaktiga under Portfolio?
Jo, det gjorde den. Jag visste bara inte att ni litade på portfoliomedlemmarnas omdöme..

Du talade om 600 betalande medlemmar? Det var inte många.. Kanske det blir mer lockande att betala ju fler förmåner? Att synas på förstasidan ser säkert många som en förmån. Skulle då alla betalande medlemmar ha samma möjligheter så kanske ni ökar intäkten lite också?
 
room skrev:
känner att jag får komma emellan här och medla.. det jag tror att hustomten menar är om det är någon skillnad på medlemsnivåerna när det gäller att bli vald till första sidan.

och så en fråga från mig: hur länge ligger varjeslumpad bild kvar på förstasidan innan nästa två dyker upp??

(1) Nej. Vi vill visa upp en mix av fotosidan så alla måste ha samma chans.

(2) Ca 10 min tror jag.
 
Ja, det är vad jag frågar. Det jag efterlyser för att summera är att ni på ett tydligt sätt, oavsett hur ni gör, måste meddela hur ni gör. Bristande öppenhet skapar misstänksamhet.

Mitt råd: Gör hur ni vill, det är ok, men berätta vad ni gör!

ok?
 
lotelo skrev:
Jo, det gjorde den. Jag visste bara inte att ni litade på portfoliomedlemmarnas omdöme..

Du talade om 600 betalande medlemmar? Det var inte många.. Kanske det blir mer lockande att betala ju fler förmåner? Att synas på förstasidan ser säkert många som en förmån. Skulle då alla betalande medlemmar ha samma möjligheter så kanske ni ökar intäkten lite också?

Men det har jag väl inte!? Om jag har det så menade jag 600 bilder.

Ang, att ta betalt för att synas på index, så är det ju precis det som Portfoliomedlemmarna får för sin peng bland annat (eftersom vi lovar marknadsföring på index i säljmaterialet..
 
elmfeldt skrev:
(2) Ca 10 min tror jag.

Bilderna slumpas ut var 15:e minut, vet jag :)

Förtydligande: Det är en cache som håller reda på dom 15 minuterna, och denna gäller för alla som besöker sajten inte per besökare/medlem.


-Thomas
 
Hustomten skrev:
Ja, det är vad jag frågar. Det jag efterlyser för att summera är att ni på ett tydligt sätt, oavsett hur ni gör, måste meddela hur ni gör. Bristande öppenhet skapar misstänksamhet.

Mitt råd: Gör hur ni vill, det är ok, men berätta vad ni gör!

ok?

Jag förstår inte vad denna misstänksamhet kommer ifrån. Brukar vi luras eller? I direkt anslutning till nya index så uppkom frågan och då klargjorde Christer hur det fungerade. Vad mer begär du?
 
Kanske har jag missat något inlägg från Christer. Om ni gör om förstasidan kanske ett info i "nyheter" kan kännas ok? Jag misstror ingen, men gillar öppenhet.
 
elmfeldt skrev:
Men det har jag väl inte!? Om jag har det så menade jag 600 bilder.

Ang, att ta betalt för att synas på index, så är det ju precis det som Portfoliomedlemmarna får för sin peng bland annat (eftersom vi lovar marknadsföring på index i säljmaterialet..
Det var jag som misstolkade inlägget 23.40. Tyckte det lät osannolikt..

Fast jag tycker fortfarande det finns vettigare sätt att göra utvalet på. Sätt som ni kanske skulle tjäna både mer respekt/"mindre misstänksamhet" och fler betalande medlemmar på. Jag har reagerat på att flera fotografer har ett antal av sina bilder med i det lilla urval ni gjort och tycker inte det känns riktigt schysst mot alla de andra som också har toppenbilder.

Fast nu ska jag plocka sista tårtbotten ur ugnen och sova. Godnatt.
 
lotelo skrev:
Jo, det gjorde den. Jag visste bara inte att ni litade på portfoliomedlemmarnas omdöme..

Du talade om 600 betalande medlemmar? Det var inte många.. Kanske det blir mer lockande att betala ju fler förmåner? Att synas på förstasidan ser säkert många som en förmån. Skulle då alla betalande medlemmar ha samma möjligheter så kanske ni ökar intäkten lite också?

Aha, nu förstår jag vad du menar. Jag var lite otydlig där i det tidigare inlägget. Vad jag menade var att genom att delvis söka kategorierat på fotografer så kunde vi snabbare hitta grundstommen till potten. Men att ALLA medlemstyper skall vara representerade och att medlemstypen inte spelar roll vid beslut om med eller inte. Det är bara bilden som är intressant.
 
Vad jag efterlyser, vilket jag nämt, är att alla betalande medlemmar borde behandlas lika. Jag tycker att slumpade av bilder ur vissa medlemskatergorier, bilder med vissa antal kommentarer eller bilder med vissa betyg vore bättre än personliga bedömanden.
 
Senast ändrad:
Jag skrev ju ovan här att ALLA guldmedlemmars portfoliobilder slumpas fram två och två under rubriken PORTFOLIO bilder. EXAKT så som du vill! Bredvid det så har vi en pool med bilder som är våra favoriter som är bilder som "håller" för omslaget. Jag förstår inte varför vi inte skulle kunna få välja ut bilderna och vad det skulle vara för fel med det, det är ju vi som driver sidan och som ansvarar för "produkten"?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.