Annons

Medlemsbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej, det sa jag inte. Jag sa att om det är minst 2-3000 så kommer det att bli tillräcklig rotation för att man inte skall uppleva det som om samma bilder dyker upp igen.

Nej, det är inte särskilt svårt. Jag har precis kollat igenom http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?days=3&sort=ptime+desc&type=mb

och hittat en hel del som var jättefina. Alla som jag valde var från olika fotografer.

Index är framsidan av det vi skapat och det som nya (och även gamla) besökare möter, och därför det är viktigt att vi är säkra på att omslaget är det som vi vill presentera.
 
elmfeldt skrev:Index är framsidan av det vi skapat och det som nya (och även gamla) besökare möter, och därför det är viktigt att vi är säkra på att omslaget är det som vi vill presentera.
Senaste dagarnas bilder? Äldre bilder då, har de lika stor chans att komma med i era val?

För att det ska upplevas rättvist så krävs nog att alla har samma möjligheter. Betalande medlemmar som laddat upp minst 10 bilder håller väl ofta en duglig kvalite? Vad vore det för fel i om varje sådan medlem kryssade i en bild som de önskade på framsidan och sedan konrollerade ni bilden innan publicering då. Jag tror det var Piha som föreslog något sånt om att ni kunde bedöma först. Det är kanske en variant då ni inte litar till medlemmarnas omdöme..
 
Får man någon typ av kommentar i gb'n eller någon indikation på om admin valt ut någon bild från ens album att "platsa" på första sidan?

Det vore ju en praktisk funktion.

Trevlig natt på er alla därute som tillbringar lördagskvällen på FS ;)
 
Jag gillar öppenhet, så jag tycker det vore bra om de medlemmar som blev "valda" för förstasidan fick info om det.
 
Självklart måste vi kolla igenom hela databasen, vilket vi också gör. Det var bara ett exempel på hur det kan gå till. Genom att söka på betalande medlemmar så gick det snabbt att hitta grundstommen (de 600) och självklart jobbar vi med de medlemtyperna mycket, då vi söker eftersom de snabbare leder fram till bra bilder. Och som komplement exempelvis genom "Nya bilder" listan där man får en bra överblick över blandade medlemskategorier och där bilden (utan namn) är det som gör att man fastnar för en bild.

För att klargöra, vi väljer inte fotografer, vi väljer enskilda bilder.

Nej, valda bilder meddelas ej, och jag tror att så kommer vi att fortsätta.
 
I princip behöver ju inte valda bilder eller medlemmar meddelas, men jag tror att risken, om man inte meddelar, är att man sår en grogrund för att medlemmar misstänker orättvisor - även om det är orättfärdigt. Det missgynnar stämmningen på sidan.
 
Vi kommer inte meddela och vi kommer inte att vara orättvisa, vi kommer att välja ut de bilder som vi tycker är bra, och de är ur alla kategorier och nivåer. Vi kommer inte att förfördela någon, eftersom vi tror att det skulle gräva vår egen grav.

För att lyfta fram bilder ur gömmorna som annars kanske skulle glömts bort, funderar jag på ett nytt länkväl "visa XX antal slumpade bilder" som ett komplement till de tre som redan finns. De tror jag blir en bra avvägning mellan ett säkerställt snyggt omslag och att alla bilder har en chans att synas.
 
Hustomten skrev:
I princip behöver ju inte valda bilder eller medlemmar meddelas, men jag tror att risken, om man inte meddelar, är att man sår en grogrund för att medlemmar misstänker orättvisor - även om det är orättfärdigt. Det missgynnar stämmningen på sidan.
Varför skulle det vara bättre av att få ett meddelande? Jag skulle inte själv vilja känna mig utvald på det sättet..
 
attans vad ni håller er vakna. jag röstar absolut för förslaget att meddela bildinnehavare när en bild amnat i den eminenta "förstasidannurran". och närjag ändå håller låda så vill jag passa på att tacka david med besättning för fotosidan i sig. en nästan för bra sida som jag har fastnat på, och kan hålla mig kvar i timme efter timme.

(är nog vaken lite till ;-)
 
elmfeldt skrev:
Vi kommer inte meddela och vi kommer inte att vara orättvisa, vi kommer att välja ut de bilder som vi tycker är bra, och de är ur alla kategorier och nivåer. Vi kommer inte att förfördela någon, eftersom vi tror att det skulle gräva vår egen grav.

För att lyfta fram bilder ur gömmorna som annars kanske skulle glömts bort, funderar jag på ett nytt länkväl "visa XX antal slumpade bilder" som ett komplement till de tre som redan finns. De tror jag blir en bra avvägning mellan ett säkerställt snyggt omslag och att alla bilder har en chans att synas.

Vilka är de tre som redan finns?
 
David. Det ligger en tumnagel på förstasidan nu som ser ut att vara uppladdad som liggande bild fast det nog är en stående bild. Bara upplysningsvis alltså. Det är sant. (Den är bara så i vinkel, men det ser ju kul ut med tummen ändå)

Vad ger det för intryck?
 
Senast ändrad:
talthoff skrev:
Menar du av fotografen eller Fotosidan ?

Att datorer är sten dumma och inte "förstår" detta när den slumpar fram bilder borde väl dom flesta förstå....


-Thomas
Jag menade av fotosidan..
Mycket går att skylla på datorer, men knappast ett manuellt urval väl?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.