Annons

Maritima miljöer.

Produkter
(logga in för att koppla)
Tiden går, Curt.....

Jag skall ICKE besvära nån med gamla roligheter från Portugal....men det är frästande :....
Jag överlåter det till min landsmann "Lissabon".

Men, kom ihåg att på Ewert T och Lasse Dahlquist's tid var det lagligt att ha en flicka i varje hamn.......

Varför går världen baklänges?
 
Nej, inte Napoli. Färjan som ligger i hamnen går härifrån till Balearerna. Columbus blickar över hamnen.
 
Hmm.

Barcelona.
Men den jä...n Monsign. Colomb skänkte sprit till fattiga innvånare i Cadiz...ända mannskapet han hadde råd med.
El Puerto de Sta Maria / Cadiz.
I Barcelona är han hjälte, men i Cadiz är han tväksam....
 
Nämen, du är ju helt omöjlig, Erik. Rätt igen. Som avslutning för idag, en bild från min egen hemmahamn. Helsingborg.
 

Bilagor

  • _mg_2733-1.jpg
    _mg_2733-1.jpg
    61.4 KB · Visningar: 191
Curt L skrev:
Nämen, du är ju helt omöjlig, Erik. Rätt igen. Som avslutning för idag, en bild från min egen hemmahamn. Helsingborg.

Det kunde jag aldrig gissat! Helsingborg är aldeles för långt från Lissabon......och tyvärr inte den hamnen som som man minnas efter en mannsålder...........
Positivt oxå: Snabbt till Danmark :)
/Erik J
 
Goda fotos från Maritima miljöer, Curt.

Inte kann du plassera dom i "Landskap" eller "Natur".
Nej, det behövs en grupp för maritimt foto!

Skamligt är det att fotosidan.se inte enns svarar på detta. Ett ja, tja, nöjligt (försåvidt) eller nej....kann vi månne få.

Mr. David. Varför inte SVARA på ett e-mail?

Jag gär upp!!!
/Erik J
 
Tack för det, Erik. Jag tror säkert att David och Co. svarar när de har tänkt färdigt. Låt oss ha lite tålamod.
I avvaktan på det, har jag här ytterligare en bild från Helsingborg.
 

Bilagor

  • _mg_1027-1.jpg
    _mg_1027-1.jpg
    72.9 KB · Visningar: 179
Behöver vi inte lite nordligare städer än Helsingborg här? :)

oksoy_0620.jpg
 
Curt L skrev:
Tack för det, Erik. Jag tror säkert att David och Co. svarar när de har tänkt färdigt. Låt oss ha lite tålamod.
I avvaktan på det, har jag här ytterligare en bild från Helsingborg.

OK. Men då skall David och co banne mej seja att dom tänker!

Nä du; vi på den lägre nivån måsste nog hålla oss där

Jag kommer inte åt att stänga tråden; märkligt! Jag har frågat Fotosidan varför..
/Erik J
 
Nu var det visst min tur att lägga ut en bild igen. Passar inte i någon kategori, varken Landskap eller natur.
 

Bilagor

  • batar4670.gif
    batar4670.gif
    65.2 KB · Visningar: 169
Curt L skrev:
Ok. jag ger mig. Götet är väl både lite större och nordligare än Helsingborg. Men båda ligger på framsidan!

Ge dig för all del inte. Trevligare städer än Helsingborg får man leta efter, både vad gäller som stad och som plats med bra möjligheter att ta bilder på "maritima miljöer".

Om man guppar på en fiskebåt en söndagseftermiddag i Öresund kan man få se en hel del trevligt. Som den här tex:

wisby_verity_3881.jpg
 
Stop press!

Copy e-mail till David:
Därför att jag måste prioritera utifrån hur bråttom olika mail är. Maritima miljöer. Jag är osäker om det verkligen är en tillräckligt stor grupp. Det har hittills aldrig varit på tråden under de 5 åren vi kört Fotosidan. Jag vill avvakta lite och se, och återkommer.

mvh David



31 okt 2007 kl. 22.04 skrev Erik Johansen:

Du svarar inte David.
Varför?
mvh Erik J



Hej David!
Vi är icke många, men starka. Och vi har ambition och driv.........
Vår lånade hamn : http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=83978&perpage=30&pagenumber=1 håppas kunne förflyttas till ett maritimt center innom interessegrupperna.
Vad tycks?
Vänligen
Erik Johansen
---------------------------------------------------------

Vi är starka, men inte många...nog.
 
frans skrev:
Ge dig för all del inte. Trevligare städer än Helsingborg får man leta efter, både vad gäller som stad och som plats med bra möjligheter att ta bilder på "maritima miljöer".

Om man guppar på en fiskebåt en söndagseftermiddag i Öresund kan man få se en hel del trevligt. Som den här tex:

wisby_verity_3881.jpg
Eller Crown of Scandinavia stävandes nordvart i Öresund en route Oslo.
Edit: Kronborgs slott syns på danska sidan i bakgrunden.
 

Bilagor

  • img_1202_1.jpg
    img_1202_1.jpg
    51.8 KB · Visningar: 191
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.