Nu i tisdags diskuterade vi ju att börja ragga modeller. För egen del tycker jag att det är i tidigaste stadiet, vi måste åtminstone ha kommit förbi "fummelstadiet" anser jag...
.
Hallå Gunnar!
Bra att du är på gång och raggar modeller men du behöver inte känna att du är uppgiven för att det inte kom någon pingla till dig denna gång, Kjell har redan tagit hand om saken och bokat in en tjej som han fotat. Tror Peter också har fixat en tjej och jag kanske också har en kroken.
Så hittar du någon så behöver det ju inte bestämt vara till nästkommande gång utan det kan vara så att modellen blir inbokad för någon annan träff.
Vi får inte vara rädda att göra bort oss, ingen av oss är proffs (långt därifrån) och inte heller modellerna. Jag tror att det finns gott om modeller som är villiga att ställa upp, alla plåtningar behöver inte vara mode utan det kan vara helt vanliga människor som vill ha helt vanliga (lite bättre) bilder. Det där med restriktioner i kön och ålder kanske vi ska ta ett vidare snack om, för min del spelar det inte så stor roll.
Jag tycker som du där att modellerna ska få betalt i bilder, än så länge, och eftersom jag är ganska oerfaren i sådana affärsuppgörelser så är jag lite osäker på om modellen kräver tryckta bilder eller endast jpg. Men att skicka några bilder på tryck hos en internet-handlare kan inte vara så dyrt.
Jag har skrivit lite instruktioner på hur nästa träff ska se ut.
Per tar hand om ljuset, han fixar en uppställning som ska funka under hela plåtningen.
Kjell tar hand om kamera och tar också med sin dator så vi alla kan se på stor bild hur resultatet blir.
Låter det bra?
Nu förs det diskussioner på tre ställen, här i forumet, i vår grupp och på facebook. Skulle du kunna begränsa dig till gruppen eller facebook?
Hade bra!
Mvh
Johan