Annons

Manualer och instruktionsböcker till Nikonprodukter

nu så har man laddat hem den och skrivit ut den...skall bara försöka plöja igenom den, vilket inte blir lika kul utan som med en kamera i handen
 
Manual till F80?

Hej,

Är det någon som vet hur jag får tag i en manual på svenska till en F80? Har letat på Internet men inte hittat någon. Hoppas att någon har en länk... Annars får jag prova hos återförsäljare!
 
SB 800, instruktionsbok?

Har precis köpt en SB 800 och undrar om det finns någon svensk instruktionsbok eller om den bara finns med Engelsk?

Någon som vet?

Christian
 
Ok,

Jag hade för mig att jag hört att det skulle finnas svensk manual, i min låg det endast engelsk dock. Får väl ringa & gnälla lite!
 
Jag väntar på att få min sb-800 från usa. Vågar inte drömma, men finns det en svensk manual i pdf-form eller liknande?
 
D70 manual?

Finns det någon som har en manual till en Nikon D70 avscannad eller som PDF fil. Svenska då förståss. Har en bekant som varit och fyndat i Florida...

kanske någon som vill byta till sig en på engelska?

mvh
Peter
 
Sök i forumen efter "manual AND svenska AND d70" så får du svaret och du slipper starta två nya diskussioner med samma fråga.

Att någon skulle ha scannat in den svenska manualen håller jag som högst osannolikt.
 
Skulle i fall hur som helst rekommendera den engelska, vilken en registrerad användare kan ladda ner från Nikons hemsida.

Den svenska har otaliga exempel på dålig översättning, så jag föredrar den engelska i vilket fall som.

Men jag vill ha kvar min svenska av den händelse att en eventuell framtida köpare av min kamera vill ha den.

(Innan du kom på iden att erbjuda dig att köpa den) :)
 
Förstår inte varför man går ut på detta sätt och frågar. Det enklaste är väl att fråga NIKON i Sverige, så får man svar direkt.

mvh/Bertil
 
Tack Johan!

Ditt svar kändes inte det minsta besserwisseraktigt...

Eftersom du också gjort dig besväret att söka på de gamla trådarna så har du säkert också lagt märke till att inte fanns då heller. Dumt att starta en ny tråd - det kommer nog aldrig att finnas någon svensk d70 manual på nätet....

Bidra med nått nytt nästa gång tråkmåns.

mvh
Peter
 
Lindö Bertil skrev:
Förstår inte varför man går ut på detta sätt och frågar. Det enklaste är väl att fråga NIKON i Sverige, så får man svar direkt.

mvh/Bertil

Ber så hemskt mycket om ursäkt....:)

Ställer mig genast i skamvrån i 15 minuter & nästa gång jag har en fråga om tex Photoshop ringer jag Adobe direkt...:)
 
Varsågod, den bjuder jag på!!!

Om du är så bra själv så får du väl Googla lite, vettja.

Föresten, en ny tråd istället för 2 diskussioner känns ändå som rea.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.