Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Manualer och instruktionsböcker till Nikonprodukter

Hjääälp! MANUAL till Nikon F-801s

Jag har under en längre tid letat efter en manual till denna läckerbit men utan resultat.
Vänder mig till er här och hoppas att nån kan tänkas veta var jag kan få tag på en. Om den finns i PDF (eller liknande) på nätet så vore detta såklart det ultimata.

Hoppas på svar

mvh daniel
 
Köpa manual till Nikon F4

Hej!

Har köpt en begagnad F4, fick dock ingen manual med.

Så nu undrar jag om det finns att köpa en svensk manual till Nikon F4?

Skulle vara jättesnällt om någon kunde hjälpa mig med detta.

Mvh Max
 
ww.nikon.se

de har de flesta, på svenska.
Kostar 100:- har jag för mig.

Hälsn.
Jonas

---------------------------------------------

För att motverka att folk köper billiga kameror från Tyskland och sedan ringer Nikon och köper den svenska manualen billigt så kostar manualerna numera 450 kr!

/Johan Ringblom
 
Om du kan få tag på en beg. manual till 601´an så är det i princip samma kamera.

Ngt skiljer i blixthanteringen men jag kommer inte riktigt ihåg vad.
 
Tack för det tipset.

Letade vid något tillfälle efter en pdf manual, men hittade ingen då. Hur var det nu med manualen som inte låg i kartongen?
 
Hej, jo..de sa att eftersom kamerorna med kit säljs internationellt levereras de svenska manualerna separat, kan nog stämma kanske, vill tro det i alla fall :-/.

Ska nog inte handla så mycket på Expert. De var sjysst att de skickade med ett 256Kb minne gratis....otroligt, Expert tar 995 för det..de flesta andra ställen ligger på runt 500:-, inte billigt direkt.
 
Vill ju förstås, givetvis, absolut inte kritisera Nikon - men... Canon har manualer till sina kameror i pdf-format på sina hemsidor ;-) Bara att plocka ner...! :)
 
ANNONS