Annons

Manualer och instruktionsböcker till Nikonprodukter

Köpte en D80 i USA häromsistens. Den andra manualen är på Spanska. Jag tror att det är eftersom det är så många mexikanare i USA som inte kan engelska.
 
Svensk Manual D80

Någon som vet om det finns någon Svensk manual att ladda ner på D80 numera? Äger en D80 och har den svenska på Papper men ibland kunde det ju vara bra att ha den i datorn oxo.
Engelsk sådan finns, men det är ju bekvämare med Svensk.
 
Re: Svensk Manual D80

ROYSAN skrev:
Någon som vet om det finns någon Svensk manual att ladda ner på D80 numera? Äger en D80 och har den svenska på Papper men ibland kunde det ju vara bra att ha den i datorn oxo.
Engelsk sådan finns, men det är ju bekvämare med Svensk.

Jag är rätt säker på att den inte finns. Du får leva med den engelska i datorn.

Per.
 
Min käre Roy. FineReader 5.0 OCR software är ett exempel på programvara du kan skaffa dig om du vill digitalisera böcker så kan du göra ett ex själv.

Vill du ha det lättare så köp en skanner å skanna in hela boken som en PDF-fil, bör inte ta mer än någon timma eller två.

Mig veterligen så finns det ingen D80-manual på svenska uppe på nätet.
 
Jag ville bara slippa vada över ån för att hämta vatten. För bron är ju sönder.... läs minsta motståndets lag.
Men det står ju utryckligen att det är förbjudet att kopiera den. Så jag tänkte att det kanske som till andra modeller fanns en oficiell inskannad fil.
 
Jag vill säga att manualen är ok-. Men Tom Hogan (tror han heter så), har skrivit en D80-manual som är superperfekt. Kolla om du inte kan betala några dollar för den å skriva ut hemma.

Jag tror jag har den liggande, kan kolla.
 
Re: svens manual till d60

jonas me kameran skrev:
Finns det svensk manual till d60 isåfall var?

Gå in på Nikons svenska hemsida, bläddra därefter till Supportcenter, vidare till Support - manualer.

Där kan du hitta både manualen och snabbstartboken som svenska PDF-filer.
 
Svensk manual till Nikon D200

Hej!

Har en vän som har köpt en Nikon D200 i USA och som undrar hur man kan få tag i en svensk manual till den. Jag antar att det kostar pengar?

Finns det någon hemsida med manualer till Nikon D200?

Hälsn

Daniel
 
Jag vet att om den är köpt i EU går det att skicka till Nikon i Irland och få den utbytt. Kanske går i detta fall också. Är Engelsk och Amerikansk lika?

QUOTE=dsa1979;1204310]Hej!

Har en vän som har köpt en Nikon D200 i USA och som undrar hur man kan få tag i en svensk manual till den. Jag antar att det kostar pengar?

Finns det någon hemsida med manualer till Nikon D200?

Hälsn

Daniel[/QUOTE]
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.