Annons

Manualer och instruktionsböcker till Nikonprodukter

Svensk Manual P5100

Finns det någon som vet om, och var man kan ladda hem en svensk manual till Nikon Coolpix P5100 ??
 
Finns att hämta hem pdf version hos www.nikon.se.Under supporr -> support och downloads.

Du måste vara registrerad och inloggad för att kunna ladda hem dem.Om du inte har något konto, bör det inte ta lång tid skapa ett.
 
Tack för den info, dock lyckas jag inte med konststycket att registrera mig hos NIKON.
Trots att jag har tre Nikon kameror med serienummerm och allt.
Systemet bara klagar på att typ och serinummer är fel.
Trots att de är köpta i Sverigen.
 
Tack för den info, dock lyckas jag inte med konststycket att registrera mig hos NIKON.
Trots att jag har tre Nikon kameror med serienummerm och allt.
Systemet bara klagar på att typ och serinummer är fel.
Trots att de är köpta i Sverigen.
Det var ju lite konstigt, ska ju inte vara några konstigheter med det igentligen.
 
Ingen manual till D90??

köpte en D90 för några dar sen. och säljaren sa att den inte ingick någon pappersmanual utan istället fick jag en engelsk pdf-manual på cdskiva med. skall det vara såhär. tycker att det är fryktansvärt jobbigt att behöva läsa manualen på datorn.

ni som har köpt d90, fick ni med manual?
 
Då har du köpt en parallellimporterad D90. Samma garantier, men ingen manual. Alla D90:eek:r som köps in från Svenska Nikon har svensk manual. Jag antar att du köpte den där det var billigas, eller bland de billigaste?
 
köpte kameran på japanphoto. vet inte om de har importerat den.. men tycker iallafall att man ska få en manual till.. även om den är engelsk... fick ju manual till objektivet på svenska.
 
På Japanphotos hemsida står det om D90 under fliken Specifikationer
Manual(språk) ja, svenska

Så då ska dom väl skicka med en svensk manual. Sen kanske dom tycker det räcker med en PDF-fil på svenska.
 
Jag har bestämt för mig att Japanfoto har en gemensam inköpsorganisation för norden. Därmed kan de kringgå Svenska Nikon (dock inte helt säker). Men står det svensk manual, så ska de naturligtvis leverera med dito.
 
grejen e den a jag fick en pdf-fil på engelska som enda manual... dålig stil. har mailat nikon å rågat om de kan skicka en manual. får se hur de går. lägger man 13500kr på en kamera så ska man få en pappersmanual med. å inte behöve sitta å läsa den på en skärm. och dessutom på engelska.
 
Om du köpt en kamera i en svensk fysisk butik har du enligt konsumentköplagen rätt till en manual på svenska, annars är varan att betrakta som defekt och du kan reklamera den. Trilskas dom så vänd dig till konsumentsekreteraren i kommunen. På dom bara! Du har rätt till en svensk manual, de ska lära sig att veta hut! :)
En så pass avancerad produkt som en digital systemkamera kräver en svensk bruksanvisning på papper. I skogen har du ingen dator med dig för att läsa pdf:en på.
 
jag står inför ett ev. köp av en d300 på japanphoto (pris 11 999 kr) men upptäckte nyss att det:

1. finns en ikon i form av en svensk flagga där det står att kameran är köpt och levererad av svenska leverantörer samt att det medföljer svensk manual

2. står bland specifikationerna att kameran INTE innehåller svenska menyer samt att det medföljer ENGELSK manual

har kollat upp dem på nikon.se och företaget finns med bland återförsäljarna. sysslar de med gråimport parallellt eller? någon som har några erfarenheter av japanphoto?
 
har kollat upp dem på nikon.se och företaget finns med bland återförsäljarna. sysslar de med gråimport parallellt eller? någon som har några erfarenheter av japanphoto?

Skilj på gråimport och parallellimport. Gråimport är när kameran är avsedd för en annan kontinent och därmed ges ingen garanti från tillverkaren i landet. Parallellimport är mer att de köper inom kontinenten, men kringår landets ordinarie försäljningskanal, för att de får ett bättre pris. jag vill som sagt minnas att japanfoto gör på detta viset ibland, då de har en central inköpsavdelning för norden.
 
tack för ditt snabba svar jeppe! vet du vad parallellimport innebär för garantin? finns det någon nackdel med att köpa parallellimporterat?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.