Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Manualer och instruktionsböcker till Nikonprodukter

Ingen instruktionsbok D40?

Vi har just fått vår D40, och döm om vår förvåning då ingen instruktionsbok följer med! Måste man köpa den separat? Varför?

Nej, det skall alltid ingå instruktionsbok - annars är inte varan fullständigt levererad.

Tag kontakt med butiken där du köpte kameran - eller ring direkt till Nikon, så skall de hjälpa dig.

Hälsningar

Adam

När jag köpte min D80 på Scandinavian Photo så fick jag min svenska manual med vid sidan om. Anledningen jag fick var att tydligen så har Nikon glömt att packa med manualer så man får dem separat. Men som sagt, kontakta din återförsäljare eller Nikon så kan de säkert lösa det på ett smidigt sätt.

Nikon D80 Manual

Hejsan!
Jag har beställt en Nikon D80 och i väntan på att den ska dyka upp har jag fått låna en.
Jag laddade ner manualen från nätet, men den går ju inte att skriva ut!

vet någon var man kan få tag på manual som man kan skriva ut?

Mvh

den manual som jag laddade nr från Nikons hemsida gick bra at printa ut, Varför kna du inte printa ut manualen?
/Mvh Thomas

Hej Thomas!
Den jag har laddat ner heter "no print" och möjligheten att skriva ut den har blockerats i acrobat. Man måste ha ett lösenord elelr nått står det!

Var hittade du din?
Har du någon länk?

Mvh
Anders

Tom Hogan

Jag kan verkligen (VERKLIGEN!!) rekommendera Tom Hogans guide till D80. Otroligt omfångsrik (700+ sidor!) och bra. Dels handlar det om digitalkamerateknik rent allmänt, men också specifik D80-information och tips.
Toms guide spelar i en helt annan liga än den vanliga manualen.

http://www.bythom.com/d80guide.htm ($29)

Näst bäst: Ken Rockwells genomgång:
http://www.kenrockwell.com/nikon/d80/users-guide/index.htm (finns även som PDF på den sidan)
(Kostnadsfri)

Goda tips där på läsning. Skall helt klart kolla upp boken och pdf:en!

Vilken dvd är det du har Thomas?

Manual till D40

Någon som vet vart man kan få tag på en manual för Nikon D40 billigt?
Eller om det finns någon hemsidan där man kan få lite tips.

Jag behöver svensk manual till D200

Är det ngn som vill sälja/byta/donera/kopiera en svensk manual till D200?
Får huvudvärk av den engelska jag har, å Nikon tar 450 pix för sin svenska...
*suck*
Jag bor i Stockholm å har kopiator på jobbet:)

/Lotta

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar