JeannaQ
Aktiv medlem
Svar ...
Det du skriver håller jag med om (den första kommentaren jag fick var illvillig, inte berikande … Konstigt egentligen, att Tore Alptun inte längre tycks intresserad av detta ämne.)
och tycker du skriver bra. För mig har ordet Manipulera alltid betytt något ohederligt. Annars kallas det finjustera, mixtra, mackla, redigera osv. Jag tyckte att jag finjusterade. Mitt svar till nästa inlägg finns här nedanför .. Där jag förklarar mer. Tack för ditt inlägg!
Ordet "manipulera" betyder två saker, som lätt förväxlas. Jag citerar http://sv.wiktionary.org/wiki/manipulera
1. påverka eller hantera något eller någon på ett ohederligt sätt; styra med ohederliga metoder
2. hantera, handskas med, mixtra, mackla
Min emfas. Det är inte så konstigt att de flesta inte vill förknippas med ordet, alldeles oavsett att Fotosidan avser betydelse 2.
Per.
PS. Kanske skulle en synonym lösa ett problem i sammanhanget?
Det du skriver håller jag med om (den första kommentaren jag fick var illvillig, inte berikande … Konstigt egentligen, att Tore Alptun inte längre tycks intresserad av detta ämne.)
och tycker du skriver bra. För mig har ordet Manipulera alltid betytt något ohederligt. Annars kallas det finjustera, mixtra, mackla, redigera osv. Jag tyckte att jag finjusterade. Mitt svar till nästa inlägg finns här nedanför .. Där jag förklarar mer. Tack för ditt inlägg!