ANNONS
Annons

Macro för porträtt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Skönt att se att det finns någon här på fotosidan som inte är märkestaliban.
Det följer med motljusskydd till Sigmat men det är enligt mig inte någon bra modell, har bytt det mot ett i gummi.

Micke.

Nej, men det duger för mig - finns en fördel med det. Det ÄR hårt och man kan skippa UV-filtret och ändå känns sig trygg med frontlinsen, men visst - lite bökigt är det allt.... Men robust !

"Det är inte bättre än så" slut citat - jahaja, Då vet jag det - aldrig någonsin mer ett macroobjektiv från canon då de tydligen accepterar objektiv som presterar sjukt dåligt.

Men var det defekt? och dom vägrade laga?
eller vad hade du för förväntningar, som inte uppfylldes?
Var det för dålig skärpa? slö autofokus?

Oskarpt och ojämn skärpa. Blav aldrig skarpt oaktat bländare, mf/af, avstånd eller vad som helst. Dessutom ojämn skärpa att ena sidan var skarpare än den andra. Visst - troligen var det något fel på mitt objektiv och det finns bättre exemplar, men släppar man igenom så dåliga exemplar och sedan inte anser att det är något fel på dem så vette tusan... Sigma 70mm med 1.4X TC är sjukt mycket bättre trots att det är en inte rekomenderad kombination.

Oskarpt och ojämn skärpa. Blav aldrig skarpt oaktat bländare, mf/af, avstånd eller vad som helst. Dessutom ojämn skärpa att ena sidan var skarpare än den andra. Visst - troligen var det något fel på mitt objektiv och det finns bättre exemplar, men släppar man igenom så dåliga exemplar och sedan inte anser att det är något fel på dem så vette tusan... Sigma 70mm med 1.4X TC är sjukt mycket bättre trots att det är en inte rekomenderad kombination.

Tråkigt att dom inte gav dig ett nytt objektiv, det var ju uppenbraligen kass..
Sigman ska ju å andra sidan vara grymt bra

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar