iBoat
Aktiv medlem
Att han är van vid och kan en Mac och inte kan Windows.
/Karl
Vad fint att man på fotosidan kan få hjälp med vad man tycker...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Att han är van vid och kan en Mac och inte kan Windows.
/Karl
Nej, du har förklarat att långsamma datorer inte alltid är dåliga (beroende på användningsområde)
Omoderna, däremot, är alltid dåliga.
En omodern dator är nästan alltid långsam. En omodern dator är å andra sidan inte nödvändigtvis ett dugg sämre än en modern dator när det gäller ergonomi. Ergo: omoderna datorer är inte alltid dåliga.
Läste du inlägget om min iMac? Den fungerar alltså alldeles utmärkt för de ändamål jag har den till. Ja, den är omodern. Nej, den är inte dålig. Jag behöver inte göra beräkningar som kräver Ivy Bridge och 16Gbyte minne.
en 486:a duger till vissa grejer, men inte är det en bra dator för det.
Varför inte?
"Bra" är inte något absolut. Det måste relateras till användningsområdet, och övriga omständigheter.
Det här tycker jag visar att mina tidigare påpekanden om att skillnaden mellan Mac och PC köpare (gäller privat personer och inte företag/organisationer) är inställningen till vad man köper.
En Mac-kund köper OS-X och väljer en bundlad hårdvara som pasar plånbok, smak, behov.
En PC-kund köper hårdvaruspecar (bang for the buck) och får ev. med ett bundlat OS.
Sen finns det naturligtvis de som enbart kollar prislappen på elektronikkedjan och får ett färdigt PC-kit som fungerar för vardagliga behov. Dessa brukar dock inte debattera Mac-PC frågor eller ens förstå att det finns alternativ då prislappen gör att de inte ser Mac som ett alternativ till budget PC.
En Mac-användare kan ara nöjd med ett lite långsammare system så länge som upplevelsen motsvarar förväntningarna av OS-X.
En PC-kund kan ha överseende med ett OS som kanske inte är så lättanvänt så länge det det ger möjlighet att konfigurera/trimma systemet att leverera maximal prestanda. Kan man mäta att det går ett par millisekunder snabbare att ladda en bild så är det bättre än innan även om det inte i sak påverkar produktiviteten.
.
Du drar alla över en för bred kam även om jag förstår ditt resonemang. I verkligheten har vi i princip två val. Mac eller Windows. Sorry alla Linuxanvändare. Jag räknar inte med er här. ...
Således har jag att välja på win eller win och därför väljer jag hårdvara efter de krav jag flör stunden har.
Japp, medveten om att man inte kan redovsa alla varianter så det blir lite generaliseringar.
Dessutom så kan man räkna in det stora flertalet Windows användare till kategorin
"De som valt Windows eftersom det är det som de lärt sig använda på jobbet och de vill vara säkra på att dokument mm som de jobbar med på jobbet även fungerar hemma."
).
Jovisst men varför skall jag betala mer för en hådvarulåda än vad jag behöver?
En laptop på baksidan av en skärm är inte så jättebra, alltid.Den frågan kan du nog bara svara på själv.
Jag bara påpekade att man inte behöver välja bort Macintosh bara för att man vill/måste köra MS Windows. T.ex. så finns det väl inte så många motsvarigheter till iMac från andra tillverkare?
T.ex. så finns det väl inte så många motsvarigheter till iMac från andra tillverkare?
En laptop på baksidan av en skärm är inte så jättebra, alltid.
En laptop på baksidan av en skärm är inte så jättebra, alltid.
Är det bara jag som inte förstår vad som menas???
Det syftar på iMac.
/m