Annons

Mac, vad betalar man för?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vet inte om de är helt odödliga men visst de håller säkert bättre än genomsnittet.
Aluminiumskalet blir repigt, men det blir ju plast också....

Föresten 7-8 år är jäkligt länge, datorn hinner bli väldigt omodern, även om den är hel.

Den här tio år gamla datorn tuffar på ännu. Den tjänstgör som musikmaskin och mail/surfdator i köket. Aldrig omformaterad eller reparerad. Långsam är den så klart, men den fungerar som den ska. Minst tre beiga PCburkar har förpassats till återvinningen under lampfotens livstid :) Kvalitet!
 

Bilagor

  • Lampfot.jpg
    Lampfot.jpg
    73.5 KB · Visningar: 127
Senast ändrad:
Den här tio år gamla datorn tuffar på ännu. Den tjänstgör som musikmaskin och mail/surfdator i köket. Aldrig omformaterad eller reparerad. Långsam är den så klart, men den fungerar som den ska. Minst tre beiga PCburkar har förpassats till återvinningen under lampfotens livstid :) Kvalitet!

Jag har 2 PC-Laptops från samma era som löser samma uppgift åt mig.

Konstigt att du kör Mac när du har så snygga H/K-högtalare.

/Karl
 
Kanske fanns något slags paket, men mina köptes separat.
Nja, de var nog standard om jag inte minns helt fel. Inte samma modell som dina, utan mindre, klotformade. Men samma teknik och samma glasklara plast.

Edit: Tydligen var högtalarna Apple Pro Speakers ett valbart tillbehör. Men de var gjorda för just Flowerpot, bara den och några få andra modeller hade den speciella kontakten.
 
Nja, de var nog standard om jag inte minns helt fel. Inte samma modell som dina, utan mindre, klotformade. Men samma teknik och samma glasklara plast.

Edit: Tydligen var högtalarna Apple Pro Speakers ett valbart tillbehör. Men de var gjorda för just Flowerpot, bara den och några få andra modeller hade den speciella kontakten.

Det skär i mitt hjärta när någon jämför ett par Apple Pro Speakers med ett par H/K-hötalare. H/K-högtalarna är både snygga och välljudande.

/Karl
 
Nu tänkte du dig nog inte riktigt för...
Och du slarvade nog med läsningen ...

66 miljoner sålda xbox 360 med miljontals sålda tillbehör räknas inte som hårdvara? :D
...lägg därtill tangentbord, möss och annan kringutrustning som de i alla år sålt. Blir rätt mycket i slutändan.

Men givetvis förstår jag att du menar att de inte säljer datorer :)

Förstår du också skillnaden mellan "inte" och "inte så jättemycket" i det här sammanhanget?
 
Föresten 7-8 år är jäkligt länge, datorn hinner bli väldigt omodern, även om den är hel.

Min iMac G5 är från slutet av 2005, och jag använde den fortfarande för raw-konvertering fram till i september förra året. Det är nästan 6 år.

(I september flyttade jag, och har ännu inte packat upp iMac:en. :)
 
Min iMac G5 är från slutet av 2005, och jag använde den fortfarande för raw-konvertering fram till i september förra året. Det är nästan 6 år.

(I september flyttade jag, och har ännu inte packat upp iMac:en. :)
Det finns folk som kör runt i gamla skruttbilar från 80- och 90-talet, inte är de mindre omoderna för det.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.