Falumas
Aktiv medlem
Då kan man ju även ta med att de har lika brutala jurister som IBM.
Apple, MS, IBM blir enbart övertrumfade av Oracle?
/Karl
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då kan man ju även ta med att de har lika brutala jurister som IBM.
Vet inte om de är helt odödliga men visst de håller säkert bättre än genomsnittet.
Aluminiumskalet blir repigt, men det blir ju plast också....
Föresten 7-8 år är jäkligt länge, datorn hinner bli väldigt omodern, även om den är hel.
Den här tio år gamla datorn tuffar på ännu. Den tjänstgör som musikmaskin och mail/surfdator i köket. Aldrig omformaterad eller reparerad. Långsam är den så klart, men den fungerar som den ska. Minst tre beiga PCburkar har förpassats till återvinningen under lampfotens livstid Kvalitet!
Konstigt att du kör Mac när du har så snygga H/K-högtalare.
/Karl
Konstigt att du kör Mac när du har så snygga H/K-högtalare.
Tvärtom. Den modellen av IMac levererades med tillhörande HK-högtalare.
Nja, de var nog standard om jag inte minns helt fel. Inte samma modell som dina, utan mindre, klotformade. Men samma teknik och samma glasklara plast.Kanske fanns något slags paket, men mina köptes separat.
Nja, de var nog standard om jag inte minns helt fel. Inte samma modell som dina, utan mindre, klotformade. Men samma teknik och samma glasklara plast.
Nja, de var nog standard om jag inte minns helt fel. Inte samma modell som dina, utan mindre, klotformade. Men samma teknik och samma glasklara plast.
Edit: Tydligen var högtalarna Apple Pro Speakers ett valbart tillbehör. Men de var gjorda för just Flowerpot, bara den och några få andra modeller hade den speciella kontakten.
Jag har 2 PC-Laptops från samma era som löser samma uppgift åt mig.
/Karl
Det skär i mitt hjärta när någon jämför ett par Apple Pro Speakers med ett par H/K-hötalare. H/K-högtalarna är både snygga och välljudande.
Ok, då har jag 3 st macar i badrummet som är 45 år gamla.
Apple Pro Speakers ÄR ett par Harman Kardon-högtalare.
Och du slarvade nog med läsningen ...Nu tänkte du dig nog inte riktigt för...
66 miljoner sålda xbox 360 med miljontals sålda tillbehör räknas inte som hårdvara?
...lägg därtill tangentbord, möss och annan kringutrustning som de i alla år sålt. Blir rätt mycket i slutändan.
Men givetvis förstår jag att du menar att de inte säljer datorer
Ens uppskattning av viss typ av musik förändras antagligen också ju mer man studerar musikteori, men folk gillar ändå olika sorters musik.
Ok, då kan dom vara välljudande.
Där har jag inga datorer. Men skitdatorer skall vara där.
/Karl
Föresten 7-8 år är jäkligt länge, datorn hinner bli väldigt omodern, även om den är hel.
Där har jag inga datorer. Men skitdatorer skall vara där.
Det finns folk som kör runt i gamla skruttbilar från 80- och 90-talet, inte är de mindre omoderna för det.Min iMac G5 är från slutet av 2005, och jag använde den fortfarande för raw-konvertering fram till i september förra året. Det är nästan 6 år.
(I september flyttade jag, och har ännu inte packat upp iMac:en.