Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mac, vad betalar man för?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hade Win 7, har aldrig varit med om ett operativ system som slukar så mycket intern minne och skickar ut så mycket fel meddelande! Men vet du va vi kan lägga ner denna tråden, för man får inte ut så mycket vettigt av den i alla fall, det finns för många forum experter och förstå sig påare här så det är äckligt.
Det är bara att inse att det finns 2 sidor och de förespråkar olika.
/Simon

Jag kan inte låta bli att smajla när jag läser det du skriver Simon!!

Det som är så underbart med forum är inte alla " förstå sig påare" utan det är faktiskt en hjälp för dom som vill ha det!
Och om du nu har haft problemet med " slukar så mycket intern minne och skickar ut så mycket fel meddelande" så kunde du ju faktiskt åtgärdat detta , genom att köpa mer minne!! Jag kan inte se det äckliga i det.

Om du hade skrivit det problemet i ett forum, så är jag övertygad att du hade fått hjälp!

Att vända sig till forum och få konstruktiv kritik är inte " förstå sig påare" i det syftet alls!

Och två sidor av myntet, javisst! Men jag ser kanten med.
 
Det var en representant från Garmin som lade fram det som en anledning till varför StreetPilot dröjde så länge på iOS.
Varför orsakade Garmins "problem" inte motsvarande försening för t.ex. Navigon? Det finns många navigerings-app:ar till iOS och många var ute långt före Garmin. Garmin måste ha haft något annat problemn som sinkade dem, men (som verkar vara så populärt) skyllde problemen på Apple.
 
Dålig kompetens kanske?

...varvid jag dessvärre måste kontra med det jag sagt så många gånger förr:

Förklara då varför några dussin Mac-datorer hos en tidigare arbetsgivare tog upp mer resurstid än några tusen Windows-maskiner hos samma arbetsgivare? ;)
 
Le du det kan va skönt ibland, Du frågade inte hur mycket minne jag hade men det spelar ingen roll.
En hjälp säger du hmm ja i många fall är det så och det är ju så det ska vara. Men i många fall blir det inte en hjälp utan en stjälp istället för hjälp. Har varit med om många trådar som fullständigt spårar ur och byter spår och stackarn som ville ha hjälp blir ännu mer förvirrad. Det finns folk som vet vad de pratar om det finns oxå en drös som inte vet det. Den värsta klicken är den som i det här fallet pratar negativt om äpple eller päron utan att ha provat bägge utan går på vad de "hört" eller "läst" Jag har kört Pc största delen av mitt liv byggt egna satt upp nätverk osv osv så jag är inte helt grön. Folk har rätt till sin åsikt och det är rätt.
Men det underlättar ju om det finns riktig fakta bakom. Ett exempel: En hund har ätit något farligt, man tittar efter på forum hur man ska göra, I många fall stå det ge salt det framkallar kräkning, Och det stämmer men det som inte står är att om du inte vet hur mycket salt du kan ge din hund kan du framkalla saltförgiftning vilket kan leda till att din bäste vän avlider. Så slutsats för mig kolla gärna forum,be om hjälp men ta informationen med en nypa salt. där fick jag till det och tråden har lämnat sitt huvudsakliga spår
/Simon


Jag kan inte låta bli att smajla när jag läser det du skriver Simon!!

Det som är så underbart med forum är inte alla " förstå sig påare" utan det är faktiskt en hjälp för dom som vill ha det!
Och om du nu har haft problemet med " slukar så mycket intern minne och skickar ut så mycket fel meddelande" så kunde du ju faktiskt åtgärdat detta , genom att köpa mer minne!! Jag kan inte se det äckliga i det.

Om du hade skrivit det problemet i ett forum, så är jag övertygad att du hade fått hjälp!

Att vända sig till forum och få konstruktiv kritik är inte " förstå sig påare" i det syftet alls!

Och två sidor av myntet, javisst! Men jag ser kanten med.
 
>ag har kört Pc största delen av mitt liv byggt egna satt upp nätverk osv osv så jag är inte helt grön. Folk har rätt till sin åsikt och det är rätt.

Tyvärr så leder inlägg #560 till att jag, personligen, väljer att totalt bortse ifrån allt du säger vad gäller datorer, deras prestanda eller deras användning.

Det är min personliga åsikt ;)
 
Le du det kan va skönt ibland, Du frågade inte hur mycket minne jag hade men det spelar ingen roll.
En hjälp säger du hmm ja i många fall är det så och det är ju så det ska vara. Men i många fall blir det inte en hjälp utan en stjälp istället för hjälp. Har varit med om många trådar som fullständigt spårar ur och byter spår och stackarn som ville ha hjälp blir ännu mer förvirrad. Det finns folk som vet vad de pratar om det finns oxå en drös som inte vet det. Den värsta klicken är den som i det här fallet pratar negativt om äpple eller päron utan att ha provat bägge utan går på vad de "hört" eller "läst" Jag har kört Pc största delen av mitt liv byggt egna satt upp nätverk osv osv så jag är inte helt grön. Folk har rätt till sin åsikt och det är rätt.
Men det underlättar ju om det finns riktig fakta bakom. Ett exempel: En hund har ätit något farligt, man tittar efter på forum hur man ska göra, I många fall stå det ge salt det framkallar kräkning, Och det stämmer men det som inte står är att om du inte vet hur mycket salt du kan ge din hund kan du framkalla saltförgiftning vilket kan leda till att din bäste vän avlider. Så slutsats för mig kolla gärna forum,be om hjälp men ta informationen med en nypa salt. där fick jag till det och tråden har lämnat sitt huvudsakliga spår
/Simon

Och för att vara lite optopic/

Ja man kan betala 30 000kr för en mac, det väljer man själv! Och det jag tycker man betalar för, är ett operativsystem! Men hårdvaran är lika gammal i den "som igår"

Man får så mycket mer i prestanda per kr i Win!! Och det är inget äckelinlägg, utan ren fakta!!


Men Simon! Du kan ju inte dra alla svar över en kam!

Jag är själv hundägare och skulle min hund bli sjuk, och jag skulle söka svar på forum, så hade jag ju inte förlitat mig på första bästa!!
Exakt samma princip!
Men jag fasnade för din mening
" Den värsta klicken är den som i det här fallet pratar negativt om äpple eller päron utan att ha provat bägge"

Jag kör både Win/ OS X/ Linux och jag, ur min synvinkel OCH erfarenhet kan inte alls hålla med dig!
Jag hade varit med dig för 5 år sen, Men att i nutid (om man är teknik intresserad) fortfarande tro att äpplet är bättre och säkrare är en helt annan 5:a

Min erfarenhet baseras mycket på att, man kör på det O S man trivs med! För man kan det bäst!.
Men att kasta bort Windows idag för att " det suger/är kasst/blå skärmar/ istället är en dålig ursäkt ! Då det inte stämmer mer!
Jag älskar alla mina datorer!! Win/Mac/Linux alla har ett syfte :)
 
Senast ändrad:
Jag drar inte alla över samma kam
Du är ju en av dom som vet vad man pratar om och det är bra. Och jag håller med dig i mångt och mycket och för mig passa en mac bättre än pc.
/Simon


Men Simon! Du kan ju inte dra alla svar över en kam!

Jag är själv hundägare och skulle min hund bli sjuk, och jag skulle söka svar på forum, så hade jag ju inte förlitat mig på första bästa!!
Exakt samma princip!
Men jag fasnade för din mening
" Den värsta klicken är den som i det här fallet pratar negativt om äpple eller päron utan att ha provat bägge"

Jag kör både Win/ OS X/ Linux och jag, ur min synvinkel OCH erfarenhet kan inte alls hålla med dig!
Jag hade varit med dig för 5 år sen, Men att i nutid (om man är teknik intresserad) fortfarande tro att äpplet är bättre och säkrare är en helt annan 5:a

Min erfarenhet baseras mycket på att, man kör på det O S man trivs med! För man kan det bäst!.
Men att kasta bort Windows idag för att " det suger/är kasst/blå skärmar/ istället är en dålig ursäkt ! Då det inte stämmer mer!
Jag älskar alla mina datorer!! Win/Mac/Linux alla har ett syfte :)
 
Och det katten skiter och du säger hamnar hos mig i samma låda
Det är min personliga åsikt ;)

Tyvärr så leder inlägg #560 till att jag, personligen, väljer att totalt bortse ifrån allt du säger vad gäller datorer, deras prestanda eller deras användning.

Det är min personliga åsikt ;)
 
Om man ens hostar om att Apple ligger tjugo år efter MS på vissa saker, och tio år efter MS på annat så brukar KJR (Knee Jerk Reaction) bli något i stil med "Fan heller, vad skulle det vara???"
Lite nyfiken, vad ligger OSX 20 år efter MS? OSX sämre än DOS med andra ord?
 
Det gällde Apple vs MS - inte OS specifikt. Tänk bara på Bing - vad har Apple att sätta emot där?
 
Lite nyfiken, vad ligger OSX 20 år efter MS? OSX sämre än DOS med andra ord?

Okej. Arton år då.

WIndows NT 3.5 släpptes 1994 och hade långt bättre stöd för centraladministration än OS/X har idag.

(Det är i år 32 år sedan MS DOS släpptes.... tiden går...)
 
Okej. Arton år då.

WIndows NT 3.5 släpptes 1994 och hade långt bättre stöd för centraladministration än OS/X har idag.

(Det är i år 32 år sedan MS DOS släpptes.... tiden går...)

Jag som kan lite om detta, har Mac en centraladministration som suger eller fungerar den hyfsat?
 
Man får så mycket mer i prestanda per kr i Win!! Och det är inget äckelinlägg, utan ren fakta!!

Det är alltid festligt att se när folk verifierar sina egna påståenden...
Vad är prestanda och hur mäter man den? Tjänar en bildredigerare som kör Win mer pengar än en bildredigerare som kör Mac, givet samma investeringskostnad för utrustning? Det ska spännande att ta del av den fakta som du "glömde" att bifoga i ditt inlägg... :)

Och som du själv var inne på, saknas fakta är det alltså ett äckelinlägg?
 
Det finns ingen tredjepartsmjukvara som fixar detta?

Nej,

Det ironiska är att den enda tillverkare som kikar på detta är Microsoft. Det finns visst stöd i SCCM 2012 för att hantera OS/X.... Men funktionaliteten är... Ptja.. skrattretande eftersom OS/X helt enkelt inte har det som krävs under huven för att kunna centraladministreras.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.