Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mac, vad betalar man för?

Produkter
(logga in för att koppla)
Sorry att jag besvarat falska påstående. Tråden hade givitetvis mått mycket bättre av att alla påstående från pro Apple-sidan fått stå oemotsagda. Att säga något negativt om Apple är givetvis hädelse och jag kommer säkerligen få stå i några grader varmare helvete efter detta.

/Karl

Åter igen så visar du på en i allra högsta grad dålig retorik i ditt svar till mig och dessutom så väljer du att svara på något som jag inte ens har skrivit...!

Ingenstans i mitt inlägg till dig så skriver jag något om falska påståenden vilket då gör ditt svar till ett falsarium.

Hur vore det om du istället för att orera svarar sakligt på dom frågor som ställs och dessutom lägger ditt genuina hat åt sidan, för så länge som det lyser igenom så framstår du som mindre trovärdig vilket inte kan gynna dig i det syfte som du har.

Huruvida du kommer att stå några grader varmare kan jag inte uttala mig om.
Men med tanke på nivån i ditt svar till mig så kan du säkerligen räkna med att det blir åtskilligt varmare.

Ber om ursäkt för denna ytterligare urspårning av tråden.
 
Åter igen så visar du på en i allra högsta grad dålig retorik i ditt svar till mig och dessutom så väljer du att svara på något som jag inte ens har skrivit...!

Ingenstans i mitt inlägg till dig så skriver jag något om falska påståenden vilket då gör ditt svar till ett falsarium.

Hur vore det om du istället för att orera svarar sakligt på dom frågor som ställs och dessutom lägger ditt genuina hat åt sidan, för så länge som det lyser igenom så framstår du som mindre trovärdig vilket inte kan gynna dig i det syfte som du har.

Huruvida du kommer att stå några grader varmare kan jag inte uttala mig om.
Men med tanke på nivån i ditt svar till mig så kan du säkerligen räkna med att det blir åtskilligt varmare.

Ber om ursäkt för denna ytterligare urspårning av tråden.

Så att tycka bättre om andra produkter än Apples är hat mot Apple, medans att tycka bättre om Apples produkter är ren kärlek? Jag försöker förstå vad du menar, men ditt svartmålande av mig som person att jag skulle vara en genuint hatande person har jag väldigt svårt att förstå och är inget jag på något sätt kan sammanlikna mig med.

/Karl
 
Fokus på fel grejer....

Apples prylar ÄR i regel lite dyrare än en del andra men om du inte köper grejerna så vad spelar det för roll? Eller försöker någon övertyga de som handlar Apples grejer att de är idioter? Är det inte upp till de som vill att lägga 100000 på en dator om de nu vill det? Vilken diskussion alltså...herregud.
 
Jag skriver ju att det inte gäller rent generellt. Läs vad jag skriver!

/Karl

Nä, men allt negativt gäller ju bara Apple. Det finns ju aldrig något Apple gör bra.

Apple gör inte skitprodukter, ge dig. Det kanske finns andra företag som gör bättre produkter, enligt dig, men det betyder inte att Apples är dåliga.



Varför kan du inte bara inse att det finns otroligt många som anser att Apple gör de bästa datorena, tillsammans med OS X, och som är väldigt nöjda med dem. Det finns många som anser att Windows är det bästa för dem, fine. Sen finns det de som använder Windows bara för att de alltid gjort det och aldrig vågat prova något annat.
 
Nä, men allt negativt gäller ju bara Apple. Det finns ju aldrig något Apple gör bra.

Apple gör inte skitprodukter, ge dig. Det kanske finns andra företag som gör bättre produkter, enligt dig, men det betyder inte att Apples är dåliga.



Varför kan du inte bara inse att det finns otroligt många som anser att Apple gör de bästa datorena, tillsammans med OS X, och som är väldigt nöjda med dem. Det finns många som anser att Windows är det bästa för dem, fine. Sen finns det de som använder Windows bara för att de alltid gjort det och aldrig vågat prova något annat.

Hur förklarar du då alla trådar där jag argumenterat mot ebermark och toss om att Apple gör bra PCn till hyfsade priser. Det är väl mitt hat mot allt som hoppar in då med, eftersom jag inte älskar allt Apple gör är jag ju väldigt hatisk.

/Karl
 
Att ebermark och tozz är i en klass för sig är det inget snack om, men du börjar närma dig dem.

Det jag tror att många reagerade över, var att skrev att Apple gjorde skitprodukter till överpris.
Vi har ju många gånger i åtskilliga trådar konstaterat att Apple datorer inte är dyrare än konkurrenternas i början av produktcykeln, men att de något högt prissatta i slutet av cykeln. Sen är det svårt att jämföra rakt av, eftersom det är svårt att veta vad man ska värdera OS X till, många tycker att det är den största fördelen på Mac och betalar gärna en hel del för det, andra är främst ute efter hårdvaran.

Du får gärna konkretisera vad som gör Apples produkter till skitprodukter i dina ögon, när de i många andras ögon ses som tvärt om. Att man inte kan grotta ner sig i systemet som man kan med Windows och Lunix är för 99% av användarna inget argument.
 
Att ebermark och tozz är i en klass för sig är det inget snack om, men du börjar närma dig dem.

Det jag tror att många reagerade över, var att skrev att Apple gjorde skitprodukter till överpris.
Vi har ju många gånger i åtskilliga trådar konstaterat att Apple datorer inte är dyrare än konkurrenternas i början av produktcykeln, men att de något högt prissatta i slutet av cykeln. Sen är det svårt att jämföra rakt av, eftersom det är svårt att veta vad man ska värdera OS X till, många tycker att det är den största fördelen på Mac och betalar gärna en hel del för det, andra är främst ute efter hårdvaran.

Du får gärna konkretisera vad som gör Apples produkter till skitprodukter i dina ögon, när de i många andras ögon ses som tvärt om. Att man inte kan grotta ner sig i systemet som man kan med Windows och Lunix är för 99% av användarna inget argument.

Var har jag skrivit skitprodukter?

/Karl
 
Hur förklarar du då alla trådar där jag argumenterat mot ebermark och toss om att Apple gör bra PCn till hyfsade priser.
Det är nog svårt att förklara, eftersom du t ex i den här tråden påstår att konsumenter som tänker undviker Appleprodukter och köper "något bra" istället.

En rimlig slutsats är kanske att man inte ska bry sig så mycket om vad du skriver, eftersom du kan hävda en sak i ett inlägg och några timmar senare påstå motsatsen. I samma tråd.
 
Det är nog svårt att förklara, eftersom du t ex i den här tråden påstår att konsumenter som tänker undviker Appleprodukter och köper "något bra" istället.

En rimlig slutsats är kanske att man inte ska bry sig så mycket om vad du skriver, eftersom du kan hävda en sak i ett inlägg och några timmar senare påstå motsatsen. I samma tråd.

Det är väl inte samma sak. Apple finns ju bara i en kvalisort, i den kvalisorten är dom helt ok i kvalitet och dom är ok prissatt i början av sin livscykel.
Att det sedan finns betydligt bättre saker är väl en helt annan femma.

Men man kan ju låta bli att använda hjärnan och ens försöka förstå och istället sluta läsa.

/Karl
 
Inte orkat läsa hela tråden endast lite stickprov här och där på vad som skrivits.

Först för att svara på frågan: "Mac, vad betalar man för?"
- en dator med tillhörande operativsystem.

Seriöst vad spelar det för roll vilken plattform man kör på, det viktigaste är väll ändå vad man gör med verktyget?
Inte så lite tröttsamt med alla dessa apple vs pc debatter som blossar upp lite varstans, ni som väljer att köra PC har gjort ett val och ni som kör Mac har gjort ert val och så länge man är nöjd och kan arbeta smärtfritt har man tagit ett korrekt beslut oavsett.

Själv började jag med Mac på 80-talet för att sedan gå över till PC mest för att det var PC som gällde i skolan. Körde Linux parallellt med Windows 95->98->2000 & XP. Detta mest enbart för Microsoft Office och spel. För 3år sedan ledsnade jag på att tekniken tog för mycket dyrbar tid, tid som istället kan läggas på innehåll/skapande. Så la ned allt vad Linux heter på hemma plan sålde PCn och gick tillbaks till Mac för att få Mac OSX, ett OS som för mig har det bästa av alla världar, som tar mindre tid av mig som användare och har samma möjligheter som Debian GNU/Linux som jag är mest bekant med i "PC-världen". Allt detta trams om att vara inlåst, nåt man ofta får höra tycker jag bara är nonsens.. dessa personer har troligtvis aldrig öppnat en terminal i hela sitt liv :)

Hoppas jag inte kastar mer bensin på elden med detta inlägg, var bara tvungen att skriva av mig lite :)
 
Så att tycka bättre om andra produkter än Apples är hat mot Apple, medans att tycka bättre om Apples produkter är ren kärlek? Jag försöker förstå vad du menar, men ditt svartmålande av mig som person att jag skulle vara en genuint hatande person har jag väldigt svårt att förstå och är inget jag på något sätt kan sammanlikna mig med.

/Karl

Att tycka bättre om andra produkter ser jag inte som ett problem alls det är väl snarare en förutsättning då människor är olika och det är ju inte där skon klämmer.
Problemet är ju att du här på FS kastar ur dig floskler om Apple varenda gång det dyker upp om en tråd där TS vill ha råd inför sitt Macköp eller liknande trådar och det är det jag har ett problem med.

Dom flesta totalt onyanserade inläggen som jag läst kommer tyvärr från windowsanvändare.

Har inte på något vis försökt framställa dig som en "genuint hatande person" och det vet jag att du förstår. Jag har däremot skrivit att du "troligen" hatar Apple. Vad som däremot är helt klart är väl din aversion (var det ett bättre ordval) mot produkter med ett Äpple på.

Så vad jag försöker att få dig att förstå är att så länge jag och fler med mig kan se detta så är inte dina åsikter så särdeles trovärdiga oavsett hur kunning eller okunnig du må vara.

Jag använder mig av Mac både privat och i en yrkesroll och det fungerar utmärkt för min del. Jag kommer aldrig uttala ett hat, en aversion eller på något annat sätt tala illa om den andra sidan av myntet.

Så länge det finns människor som använder sig av en dator så kommer det finnas människor som använder bägge systemen och sorgligt nog människor som måste påtala alla brister, fel och annat som kan tänkas vara dåligt för brukaren av motsatt system, av en del kallad märkestalibanism.
 
Det är väl inte samma sak. Apple finns ju bara i en kvalisort, i den kvalisorten är dom helt ok i kvalitet och dom är ok prissatt i början av sin livscykel.
Att det sedan finns betydligt bättre saker är väl en helt annan femma.
Tyvärr, men min hjärna räcker nog inte till för att riktigt förstå hur du tänker. Du skriver att "dom som köper något annat [än Mac] är dom som har tänkt till och köpt något bra istället". Sen skriver du att du tycker att "Apple gör bra PCn till hyfsade priser". Och nu hävdar du, om jag förstår dig rätt, att "bra" i det första citatet inte är samma sak som "bra" i det andra citatet.
 
Detta inlägg från Erland reagerade du inte på, därav antog jag att du tycker att Apple inte gör bra produkter. Dvs, skitprodukter.

Jag överreagerade kanske lite på den högst osmakliga Applevideon, som på vanligt 80 och 90-tals applemaner inte gick ut på att visa någon bra produkt utan bara på att svartmåla alla andra. Fast å andra sidan hade dom då inga bra produkter , så det var kanske det enda sättet att marknadsföra sig på då.
Jag borde ha skrivit bättre och inte bra.

/Karl
 
Tyvärr, men min hjärna räcker nog inte till för att riktigt förstå hur du tänker. Du skriver att "dom som köper något annat [än Mac] är dom som har tänkt till och köpt något bra istället". Sen skriver du att du tycker att "Apple gör bra PCn till hyfsade priser". Och nu hävdar du, om jag förstår dig rätt, att "bra" i det första citatet inte är samma sak som "bra" i det andra citatet.

Härligt Erland, jag gillar verkligen din retorik i detta inlägg i en positiv mening :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.