Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mac, vad betalar man för?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, man kan ju bara kolla i de trådar där någon frågar om han ska köpa "denna" HP'n eller "denna" Lenovon. Där är det ytterst, ytterst sällan någon som gillar Mac hoppar in i tråden och säger "Hur f'*n kan du ens tänka tanken att köpa PC?!?!" Men när någon frågar det samma om Mac, så helt plötsligt ska alla PC-fanboys tydligt förklara att Mac är en undermålig produkt till ett överpris som bara duger till att ha som måltavla på skyttebanan.

De är bara avundsjuka. Alla vill ha mac, men alla törs inte. De lever i samhällen där ingen törs bryta mönster. Men när en väl börjar så följer resten efter. Rekommenderar Apples gamla reklamfilm "Lemmings". Rakt ut för stupet, hellre än att göra ett klokt val.

http://www.youtube.com/watch?v=PYP1Tjgt1Ao
 
De är bara avundsjuka. Alla vill ha mac, men alla törs inte. De lever i samhällen där ingen törs bryta mönster. Men när en väl börjar så följer resten efter. Rekommenderar Apples gamla reklamfilm "Lemmings". Rakt ut för stupet, hellre än att göra ett klokt val.

http://www.youtube.com/watch?v=PYP1Tjgt1Ao

Är inte Apple världens största företag? Känns mer som att dom som köper Apple är lämlarna, medans dom som köper något annat är dom som har tänkt till och köpt något bra istället.

/Karl
 
Är inte Apple världens största företag? Känns mer som att dom som köper Apple är lämlarna, medans dom som köper något annat är dom som har tänkt till och köpt något bra istället.

/Karl

Är man smart så tjänar man pengar, skulle jag säga.
Tycker att det är en bättre liknelse.
 
Är man duktig på att ta ut överpris tjänar man mycket pengar, skulle jag säga.

/Karl

Ja, har man en unik produkt och kan övertyga om värdet är det väl helt okej? Apple måste gjort något rätt med t.ex. MBP då tex HP och Samsung har börjat kopiera chassi och tangentbord och även erbjuda bra skärmar? De sätter även en liknande prisbild. Apple har gått utanför main stream och har på senare tid fått utdelning.

HP har ju varit ett kvalitetsmärke men även köpt statusmärken som Tandem och Digital. Helt klart har HP valt en annan väg än Apple.

Efter att ha pillat på HP's klitoris i många år tycker jag att det är en befrielse att använda MBPs stora touch pad. Bara den är argument nog för mig.
 
Är man duktig på att ta ut överpris tjänar man mycket pengar, skulle jag säga.

/Karl

Tydligen finns det en hel del människor världen över som inte anser att det är överpriser. Det är väl bara i Sverige det är fult att tjäna pengar.

Hade det varit överpris hade ju ingen handlat. Hört talas om tillgång och efterfrågan....?
Att man har en smart och lönsam affärsidé är väl bara positivt. Tyckte du att Microsoft också tog ut överpriser på sina varor när de var som störst?
 
Utan att ha läst hela tråden utan enbart bryr mig om vad man/jag har betalt för när jag köpte en Apple Macbook.


Ett bekymmerfritt datorägande, inget krabbel med illa fungerande drivrutiner, slipper installera om mitt os efter ett antal års användande, lägg därtill en design som tilltalar mig.
 
Är inte Apple världens största företag? Känns mer som att dom som köper Apple är lämlarna, medans dom som köper något annat är dom som har tänkt till och köpt något bra istället.
Hur tänkte du nu? Att Apple är världens största företag skulle alltså vara ett bevis för att det de tillverkar inte är "bra"?
 
Är inte Apple världens största företag? Känns mer som att dom som köper Apple är lämlarna, medans dom som köper något annat är dom som har tänkt till och köpt något bra istället.

/Karl

Vad har Apple för andel på datormarknaden? 15%?
Känns mer som att lämlarna fortfarande håller sig till Windows...
 
Vad har Apple för andel på datormarknaden? 15%?
Det beror på vad man anser är en dator. Om man anser att en pekdator är en dator ligger Apples andel av nyförsäljningen runt 25 procent. Om man inte räknar med pekdatorer är andelen av nyförsäljningen 5-6 procent (i t ex USA dock strax under 15 procent).
 
Falumas, egentligen borde inte du skriva något alls i trådar som berör Apple...

Du undrar säkert varför jag säger det och det är för att det ditt hat (hat kanske är fel ord men starka aversion kanske) emot Apple och deras produkter lyser igenom i allt vad du skriver.
Detta gör ju då att dina åsikter inte på något vis bör tas på allvar och inte heller ha något reellt värde i debatten.

Oavsett vad någon säger om Apples produkter så har du belägg för att den produkten inte alls är vad den andre sade utan istället det helt motsatta. Det är tydligen inte bara produkterna som är fel, prisbilden är också fel, att företaget går bra är inte heller det bra. Tror inte att något runt Apple kommer göra dig nöjd med mindre än att företaget går omkull och dess produkter slutar att tillverkas.

Frågar någon mig så blir det ganska tröttsamt att gång på gång se någon så desperat försöka svartmåla en produkt som bevisligen fungerar och som bevisligen har nöjda användare.

Varför inte lägga din tid på något annat istället för att få trådar som denna att totalt spåra ur från start.
 
Varför inte lägga din tid på något annat istället för att få trådar som denna att totalt spåra ur från start.

Sorry att jag besvarat falska påstående. Tråden hade givitetvis mått mycket bättre av att alla påstående från pro Apple-sidan fått stå oemotsagda. Att säga något negativt om Apple är givetvis hädelse och jag kommer säkerligen få stå i några grader varmare helvete efter detta.

/Karl
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.