Mcnab
Aktiv medlem
T ex MS Office
ok
Men Apple har väl ett eget? Jag måste ändå köpa ett nytt så då vill jag ju ha ett för Mac
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
T ex MS Office
ok
Men Apple har väl ett eget? Jag måste ändå köpa ett nytt så då vill jag ju ha ett för Mac
Apples Pages motsvarar Word och de är kompatibla med varandra i stor utsträckning, men jag skulle ändå rekommendera Office.
Ang adressbok vet jag inte säkert om det funkar, men exportera ut outlooks adressbok och prova att importera den i Mail.
Trodde inte att det funkade att blanda så.
Jobbdatorn har jag allt som behövs men tänkte att det kan vara bra att kunna läsa lite exel i min Mac
Att läsa excel, word, powerpoint, bilder m.m. kan enkelt göras genom att markera filen eller filerna och trycka mellanslag.
Ok en ny grej.... Om jag nu vill ha ett liknande PC office paket typ exel, word..... vad har då Apple som funkar att läsa exel ifrån MS?
Och sedan, går det att kopiera all min info i outlook in till macens adressbok?
Köp till Pages = Word, Keynote = PowerPoint, Numbers = Excel. Jag tycker dessa programmen är bättre att jobba med.
Det sämsta jag har på mina Macar är Office 2011 for Mac. Speciellt är Outlook en katastrof.
Då är det mycket bättre att köra Apple mail och Adress book.
Måst man hela tiden jobba ihop med till 99% PC användare bör man ha Office som jag har men det är också det som skapar störst bekymmer på mina macar så jag önskar jag slapp.
Jodå nog ska jag lära mig mer, men det var bara lite panik nu. Jag ska ju fota fotboll hela helgen och då orkar jag inte sitta med flera hundra bilder och göra fel.
Plan B är att jag får köra med min gamla dator och PSE tills jag fått koll på Macen
Men nu har jag lite mer koll på hur det fungerar. Dock är mina mappar som jag alltid har hittat på själv, ett minne blott. Bara att lära sig ifrån början.
Men letar efter en kurs i LR eller någon som vill tjäna en extra hacka