Wizard
Aktiv medlem
Förstår inte varför alla som sett ljuset (läs: kör Mac) påstår att Windows och PC skulle vara så buggigt och bara krångla.. Jag har kört PC med windows sen jag bytte ut min Amiga i mitten på 90-talet och jag känner inte igen detta med att det bara krånglar, jag har i princip aldrig några problem med mina datorer (6st, 2 hemma och 4 på jobbet). Dom startar snällt när jag trycker på knappen och den avslutar lika snällt när jag väljer att göra det och däremellan fungerar dom utan problem och hänger sig i princip aldrig. Visst har det krånglat ibland under åren men jag vet att även en Mac kan driva en it-tekniker till vansinne och det har aldrig varit något som gjort att jag ens tänkt tanken på att sälja bilen bara för att köpa en Mac istället för PC:n. Det där med att Mac skulle vara mycket bättre för bildbehandling och press är ju bara nys eftersom det är ju programmet som bestämmer hur bra repektive är och idag finns de flesta program för båda plattformarna och dom fungerar likadant på båda. Till sist hävdar jag att det handlar det om tycke och smak eller religion typ Canon vs Nikon om man så vill, vilken man väljer, inte att det ena alternativet är bättre än det andra..
Alla Macare kan ställa sig i kö och hoppa på mig NU!!! Jag hävdar att ni betalar en massa pengar för en myt om att det skulle vara frälsningen köra Mac om man sysslar med bilder eller tryck.. Att så många tryckerier och grafiker idag kör Mac tror jag beror mer på födsel och ohejdad vana och inte att det är så mycket bättre än en sunkig PC..
/Peter
Alla Macare kan ställa sig i kö och hoppa på mig NU!!! Jag hävdar att ni betalar en massa pengar för en myt om att det skulle vara frälsningen köra Mac om man sysslar med bilder eller tryck.. Att så många tryckerier och grafiker idag kör Mac tror jag beror mer på födsel och ohejdad vana och inte att det är så mycket bättre än en sunkig PC..
/Peter