genkakuzai
Aktiv medlem
Men seriöst? Du kan inte jämföra en macbook med en stationär pc. En laptop är inget vidare varken för redigering eller att spela spel. De suger också när det gäller att uppgradera eller bygga ut med fler diskar etc...l. Jag har också en NAS, och en laptop. Men det skulle aldrig falla mig in att köpa en laptop för redigering och spel.
MacBook har inte tillverkats sen 2011, så varför du pratar om den modellen har jag ingen aning om. Vet inte vilken värld du lever i men vi är många i det professionella fältet som jobbar DAGLIGEN på våra MacBook Pros, och tro det eller ej, men det fungerar precis hur bra som helst. Vad exakt tror du Pro i namnet står för? Jag har förstått att det är väldigt viktigt för dig att ständigt bygga ut med fler diskar, men den överlägsna majoriteten av oss klarar oss med externa diskar och NAS-lösningar när utrymmet på inbyggda disken tryter. Att du föredrar en stationär dator är på intet vis synonymt med att gemene man gör det. Om något tror jag att stationära datorer, såsom en klassisk burk på golvet, kommer att försvinna på sikt.