Annons

Mac eller PC

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nästan allt behöver uppgraderas med tiden. Det är därför mycket dumt att köpa en dator som i princip inte går att uppgradera när man kan välja en som kan, det måste vara en ganska stor fördel.

Jag uppgraderar allt då och då när det behövs. Nu är det snart dags för modekort och processor, eventuellt ett nyare grafikkort, och då blir det kanske behov av ett nytt nät-aggregat med. Sen beror det på vad man har datorn till, använder man den inte till väldigt krävande saker så behövs det ju inte lika ofta, men förr eller senare behöver alla det. Jag redigerar både till bilder, tunga hd-filmer, men jag spelar också krävande spel.

Det lönar sig både ekonomsikt och miljömässigt, att slänga rubbet när det inte behövs måste alltid vara dumt. Jag har dessutom en bra och ganska dyr burk för att fylla mina behov med hårdiskar, utgångar, kylning etc. Kanske det är en skillnad mellan pc användare och mac-användare, vi PC använder våra datorer mycket hårdare och har kanske större krav på grejorna, prestanda och flexibilitet, medan mac-folk mest verkar bry sig om att det ska se snyggt ut, lite förenklat. Verkar mest ha blivit en "hip" grej att man ska ha mac och apple.

pc använder sina datorer hårdare än mc folket? jag jobbade i snitt 100 timmar i veckan i 12 veckor i rad så mina mackar får ALLT bekänna färg o dom funkar jämnt inget strul STABILT. Vadå slänga mac prylarna? med mac har du ett bra begagnat värde som jag tror beror på att dom helt enkelt funkar längre än pc. När jag köper ny mac så maxar jag den o sedan rullar den på tills jag väljer att köpa en ny och det har hänt att jag kört med burken i 5 år o den funkar klockrent och bytet gör jag pga att jag har råd o den är avskriven o jag har vill ha en snabbare burk med det senaste i. När man kör mac o (fyller) den från början så märker jag inget behov att uppdatera för den funkar klockrent. I ditt fall så verkar din pc konstant behöva uppdateras med allt möjligt från moderkort till grafikkort men du kanske gillar att skruva o mecka?
Kör med D800 o det rullar på hur bra som helst skulle säkert kunna köra med mina maccar i 8år men kommer byta ut tidigare för det lönar sig för mig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS