Annons

Mörka bilder med cs2?

Produkter
(logga in för att koppla)

jarnjungfrun

Aktiv medlem
Jag har bytt upp mig till cs2 från 9:an(inga problem) och har märkt att utskrifterna blir för mörka...
Skriver jag ut i ett annat program så blir det bra men med CS så blir det för mörkt.
Har läst lite här på forumet om dessa problem men det blir för mycket till slut och man tappar bort sig...
Har ngn förslag på vad man kan göra förutom att köpa en kalibrerare?
 
Hej!
Jag hade samma problem förra veckan när jag uppgraderade. Gå in på Arikv/Skriv ut med förhandsvisning. Under Alternativ (klicka ev på fler alternativ till höger för att få upp Alternativ) ändrar du så att det efter färghantering står "Ingen färghantering". Hoppas det hjälper dig.
 
Agneta22 skrev:
Under Alternativ (klicka ev på fler alternativ till höger för att få upp Alternativ) ändrar du så att det efter färghantering står "Ingen färghantering". Hoppas det hjälper dig.

Nej, det är väl ingen bra lösning. Då vet du ju inte hur färgerna blir på din utskrift.

Bättre att välja »Låt Photoshop bestämma färgerna« och sedan välja en profil som motsvarar din skrivare och ditt papper. Välj sedan att avaktivera färghanteringen i skrivardrivrutinen.

Stefan
 
åhh tack! nu funkar det...
Jag gick in på "print with preview" och lät Photoshop bestämma och nu funkar det...

Det e så bra med dessa forum i dess olika former för man får nästan alltid hjälp.

/magnus
 
Senast ändrad:
Hej Stefan!
Bra att ni löste det på ett bättre sätt. För mig har det fungerat utmärkt hittills men jag inser att jag borde ändra lite på mina inställningar. Så nu är det jag som måste fråga. Hur aktiverar jag färghanteringen i skrivardrivrutinen?
/Agneta
 
Ingen färghantering i skrivarans drivrutin

Hej Agneta,

När du låter Photoshop ta hand om färgerna ska du inte samtidigt låta skrivarens drivrutin göra samma sak, då blir det helt fel.

Jonas
 
Agneta det beror på vad du har för skrivare, men du ska inte aktivera du ska AVaktivera !
Hälsningar Lasse
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.