ariadne
Aktiv medlem
müsli skrev:
Nej, jag varken vill eller kan såga förslaget. Men jag kan framhålla min syn på förslaget, och även lägga fram alternativa varianter (som i mina tidigare inlägg).
Jag har ingen aning om hur redaktionen ser på saken. Jag tycker också att det skulle vara intressant med en kommentar från redaktionen.
En annan aspekt som jag tror någon annan redan tagit upp är det som kom fram tydligt i diskussionerna när fotografens namn togs bort från bildlistorna.
Det visade sig att många går mycket på vem som tagit bilden när de väljer bilder att titta på och kommentera. Ganska mycket kompis-kultur och person-kult alltså. En del deklarerar ju detta t o m öppet i sin profil och i diskussioner.
En "en-persons jury" riskerar isåfall att mer avspegla vilka som är dennes kompisar än vilka av de nyinkomna bilderna som är intressanta.
Men jag har naturligtvis inga andra belägg för att det verkligen skulle bli så.
tja, den "risken" skulle ju inte försvinna för att fler "röstade".
är förövrigt inte emot en "favvolista" av det slaget du föreslog. som ju då skulle bli en mer övergipande lista över vad samtliga medlemmar (eller iaf de som röstar) tycker.
peronligen tycker jag ulfs förslag låter spännande. men det behöver förstås inte utesluta en mer övergripande och allmän favvolista.