Erik Schalin
Aktiv medlem
hmmm...
Grattis du har just krockat din Japanska bil och du får....
ETT JÄRNSPETT!
Grattis! grattis!
ETT JÄRNSPETT!
Grattis! grattis!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Erik Schalin skrev:
hmmm...
ETT JÄRNSPETT!
Grattis! grattis!
Det är nog ungefär samma slutarljud...Gatufoten skrev:
...något om järnkaminer som hasselblad men...
Inte nog med att jag har ett järnspett, jag har järnkaminer också 2 (två) stycken + en vedspis i köket. Ingen av dem är försedd med slutare.Erik Schalin skrev:
Det är nog ungefär samma slutarljud...
tielie skrev:
Just nu sitter jag och funderar på om jag gjort rätt....
Efter en par månads funderingar och beslutsångest och läsning av recensioner tester och andras råd beställde jag igår ett tamtron 28-75XR2.8 till min 300D.
Detta för mina allra sista sparade pengar sen jag tog tjänstledigt från mitt jobb.
Nu studerar jag sen ett år tillbaka och då gäller det att hålla i slantarna men visst ibland är det frustrerande att inte kunna handla som man gjorde när man jobba. Jobbade nattskift som bagare och då hade man en del pengar över.... Nu lever man precis vid gränsen. svindyr studentlägenhet som kostar 3500 hyra (jepp studentlägenheterna är DYYYRA och går ej att få tag i billigare tragiskt nog :-( därefter 3000 över till mat, försäkringar, övriga räkningar så för mig blir det inga pengar över till sina hobbys ( i mitt fall foto och datorer) ...
Men i mitt fall väljer jag leva snålt ett tag till än att tvingas jobba kvar på en arbetsplats där man inte trivs.
Så vad jag vill ha sagt. Lever man snålt måste man snåla och man kan inte vara prylgalen
Men ska jag vara ärlig tror jag jag kommer vara nöjd med mitt nya dyra tamron objektiv trots att det blev för mina sista sparslantar
Jo vedinskastet slöts alltid med det där lilla gnisslande ljudet efter att man lagt in nya vedpinnar hemma hos mormor.Sonnaren skrev:
Är det inte vedinkastlucka du tänker på??
Å andra sidan är de luckorna alldeles tysta......
mummel.....kamin med slutarljud......? hmmmm
tielie skrev:
Håller ej med var du med i slutet av åttiotalet!???
Jag väntar bara på den nya börskrachen när halva svenska folket får flytta från sina lägenheter hus på grund att räntorna stiger i hööööööjden som i slutet av åttiotalet.
tielie skrev:
Jo visst tur, pengar och rätt tillfälle men många idag förköper sig vet folk som har köpt hus trots att de är arbetlösa och vad händer när nästa krach kommer...
Som jag ser det sätter folk sig i skuld utan att tänka framåt och många tror sig kunna tjäna en hacka men det tror jag inte många gör.
Visst finns det undantag men...
Ingen tvekan om att det kommer en ny krach opch då gäller det att vara rätt i tid att sälja etc...
och jag är inte rätt människa att hålla på med sånt...
Arleklint skrev:
Det är bra att köpa, placera och äga. Problemet är när folk belånar för högt.