iSolen.se
Guest
snysop skrev:
Jag lägger hellre de pengarna på en resa för att få användning av kameran än att vandra omkring här hemma och ta kort på fjärilar och isbitar.
Hahaha! Den var bra, nu riskerar du lite mothugg tror jag.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
snysop skrev:
Jag lägger hellre de pengarna på en resa för att få användning av kameran än att vandra omkring här hemma och ta kort på fjärilar och isbitar.
iSolen.se skrev:
Hahaha! Den var bra, nu riskerar du lite mothugg tror jag.
Jeppe skrev:
Håller inte helt med det där med att handla dyrt medetsamma, eftersom det bidrar till utveckling.
Ex. En nybörjare köper proffsgrejjor på en gång, det blir dyr initial kostnad, nybörjaren kan inte utnyttja grejjorna, för vad de är avsedda för och resultatet blir overkill, vilket i sin tur kan hämma resultatet.
Laponia skrev:
Om man gör en jämförelse med bilar, så visar det sig att de nöjdaste bilägarna är de som har en BMW.
Många tycker det är onödigt. Det duger ju med en Opel för att transportera sig dit man skall.
För några år sedan bytte jag bil och läste besiktingens kostnadskalkyler över bilmodellers kostnader per mil under bilens livslängd.Laponia skrev:
Om man gör en jämförelse med bilar, så visar det sig att de nöjdaste bilägarna är de som har en BMW.
Många tycker det är onödigt. Det duger ju med en Opel för att transportera sig dit man skall.
snysop skrev:
Redan fått och jag har förklarat det om och om igen. Folk är bra på att ta saker ur sitt sammanhang, man måste läsa hela texten för att inte missuppfatta.
SÅÅÅ om någon annan kommer med mothugg så hänvisar jag till mina tidigare inlägg så vi slipper mer tjafs.
Se där !Erik Schalin skrev:
För några år sedan bytte jag bil och läste besiktingens kostnadskalkyler över bilmodellers kostnader per mil under bilens livslängd.
Billigast 22kr - en Mercedes
näst Billigast 23kr - en BMW
tredje Billigast 24kr - en Volvo
Inte en Japanare kom under 30 strecket.
Erik Schalin skrev:
För några år sedan bytte jag bil och läste besiktingens kostnadskalkyler över bilmodellers kostnader per mil under bilens livslängd.
Billigast 22kr - en Mercedes
näst Billigast 23kr - en BMW
tredje Billigast 24kr - en Volvo
Inte en Japanare kom under 30 strecket.
Bra motto, det lever nog jag med efter..Uttryck skrev:
Tillräckligt bra för lagoma pengar är mottot.
Men har ett relativt högt kvalitetstänkande i de fall jag tycker det är värt det. Allt handlar väl om intresse i slutändan.
Saker & ting går att förvränga med statistik.iSolen.se skrev:
Sen tillkommer besvär och indirekta konstnader förenade med att ha bilen på verkstad. Japanarna går ju aldrig sönder. Billigare att försäkra är dom också. Det går bra att ljuga med statistik.
Laponia skrev:
iSolen.se skrev:
De roligaste citaten är tagna ur sitt sammanhang, givetvis lite på författarens bekostnad. Jag hade läst alltihop så jag vet vad du menar.
KalZoom skrev:
Det är väl mest för att BMW-ägare betalar en massa för prestige och för märket. Dom vågar helt enkelt inte vara missnöjda för att dom betalat så mycket, även om man får mycket mer bil för pengarna från andra märken......
Mmmmmmmm......jag har ett järnspett som jag kan säga precis detsamma om........iSolen.se skrev:
........Japanarna går ju aldrig sönder. Billigare att försäkra är dom också. .....................
Minns inte exakt, det är inbakat i villaförsäkringen........men det är väl ungefär som en japansk bil...Gatufoten skrev:
Vad kostar det att försäkra ett järnspett?
;-)