Annons

Mängder me inställningar, blir endå inge bra!

Produkter
(logga in för att koppla)

Ludix

Aktiv medlem
Hej!

Sitter här o gör allt i min makt för att mina 10x15 utskrifter ska blir något som ögat gärna drar sig till. Tvärtom så blir det istället att man bara vill ta närmaste flyg iväg så långt från skräpet som möjligt!

Hur jag än gör blir utskrifterna inte bra. Använder mig av Photoshop Lightroom, Hp Photosmart D7160 skrivare samt nån budget LCD från Samsung.

Bilderna jag vill skriva ut är TIFF bilder i Prophoto RGB 16 bitars, konverterade från NEF bilder från en Nikon D80. Men vilken skrivarprofil, färghantering mm jag väljer, blir bilderna inte som på skärmen. Antingen vill dom bli väldigt matta, ellr bara väldigt varma och med färger som inte stämmer med skärmen.

Vad e det som blir fel?
 
Det är svårt att få ut bilder på papper exakt som man ser det på skärmen. En kalibrerad monitor och en massa andra saker som underlättar för att göra det så bra som möjligt.

Kika lite på Kamera & bilds hemsida, fotoguiden en sida de har där kan du säkert läsa om ditt problem mer.

Kika här så kan du skriva ut en testremsa som kanske kan hjälpa dig det finns fler tips på den sida också om skrivare o dyl.

http://www.profiler.nu/skrivart.html
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.