Annons

Lite kul med uppräkning till 200% överst på Fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)
Erik Schalin skrev:
Nej jag skämtar inte.

All reklam är bra reklam, (en amerikan sa det)

Ja så enkelt är det att slippa se den.

Men erkänn att du också satt där och undrade över vad som skall hända när mätaren når 200%, då har de lyckats.

Jag tror mest att folk är irriterade för att de vill vara det. Om du ignorerar den så syns den knappt efter första gg.

Se det från den ljusa sidan det blir säkert ngn peng till att driva fotosidan ett tag till.

Håller inte alls med där, Erik. Det finns en hel del forskning rörande Grafikska Användargränsnitt (GUI) och en grundtes är att man inte ska leda användaren bort från de centrala funktionerna och "störa". Det har länge (iaf sen 94' när jag började bygga) varit kytym att inte ha dansande tomtar, spindlar som kommer ner från små trådar eller annan "skit" på websidorna som stör. Sen kom någon glad amerikan på webbanners och där ska det ju störa - hela iden är ju att den som stör mest får mest uppmärksamhet.

Men det förstör användargränsnittet och det är ju användaregräsnitt och funktioner sog gör att folk använder ett system. Så gränsdragningen för FS är hårfin - vill man ha bannerpengar eller användare? Det gäller att trampa på en smal gräns - tramapr man för långt åt något håll går det illa. Detta gäller ju inte bara FS utan alla företag som använder bannerannonsering.

Personligen lovordar jag ADblocker eftersom jag ADLRIG är intresserad av reklam. MEn jag vill ju fortfarande att FS ska ha resurser att vidarutveckla sitt lysande koncept och då krävs ju reklam.

BAW
(NIX såklart)

PS: Jobbar ju med reklam och marknadsföring endel själv så jag vet att marknaden och jagsjälv behöver skiten - men man behöver ju inte tycka om det fördet,
DS

Bengus skrev:
Håller inte alls med där, Erik. Det finns en hel del forskning rörande Grafikska Användargränsnitt (GUI) och en grundtes är att man inte ska leda användaren bort från de centrala funktionerna och "störa".
Jag tycker att Nikon har lyckats med DEN/SIN centrala funktion Bengt.
:)

Erik Schalin skrev:
Jag tycker att Nikon har lyckats med DEN/SIN centrala funktion Bengt.
:)

Håller med - absolut LYSANDE reklam. Se bara antal postningar om den satans kameran (ok, reklamen) som kommit in den senaste timmen. Knappt någon som missat att det finns en sådan låda här idag :)

Har bekanta som arbetar som marknadschefer och DE bråttas med leverantörernas KRAV på att de ska stoppa in de stora, fula bannerserna överallt och förstöra varumärken (se tex Intels CPU reklam på alla datorleverantörers websidor). Jag tror inte att jag skulle kunna säga nej till en stor banner - men jag kan som konsument använda min KÖPKRAFT för att säga nejtack - eller för att lugna mina nerver använda ADBLOCK :) Prisa gudarna för valfrihet!

BAW

Bengus skrev:
Tror du inte det vore samma liv om det vore en lika störande Canon-reklam? Det tror jag?
Jo, men då skulle ju gnället vara berättigat ;)

Will - som funderar på att byta till Canon (dvs byta ut min HP Laserjet 4L mot en Canon Pixma MP500)

??????? Jaså ? är det en reklamgrej !!

Jag trodde det var en räknare på hur fort lönen försvann efter utbetalningen.

/Gunte..

På vilket sätt är annonsen störande, den stör ju inte funktionen på sidan.. Jag lade inte ens märke till den förrän jag såg denna tråden.. Man behöver ju inte sitta och vänta på att den skall gå upp till 200%, det är ju bara att klicka sig vidare som vanligt..

Lite mycket gnäll för inget tycker jag..

/Peter

Wizard skrev:
På vilket sätt är annonsen störande, den stör ju inte funktionen på sidan.. Jag lade inte ens märke till den förrän jag såg denna tråden.. Man behöver ju inte sitta och vänta på att den skall gå upp till 200%, det är ju bara att klicka sig vidare som vanligt..

Lite mycket gnäll för inget tycker jag..

/Peter

Christer fixade till den - det var en fel initialt att den reklamen dök upp på varje sidladdning, vilket var något störande tyckte en del (sannolikt 100% av alla då inloggade) :)

Det dök upp två trådar inom ett par minuter efter det att bannern kom upp - misstänker att det är en bra indikator på irritationsnivån - men man kan alltid ifrågasätta gnäll.

Baw - gnällspik :)

Tänk att folk jagar upp sig för såna petitesser.Det är bara en annons. Och den är ju trots allt bara på förstasidan...hänger man mycket där?
In i forumen istället och skriv om lite vettiga saker. Där syns den inte alls. ;)

Sleepless skrev:
Tänk att folk jagar upp sig för såna petitesser.Det är bara en annons. Och den är ju trots allt bara på förstasidan...hänger man mycket där?
In i forumen istället och skriv om lite vettiga saker. Där syns den inte alls. ;)

Var otydlig i mitt tidigare inlägg (ojfaan vad jag verkar bry mig på min lunch) - men annonsen var på ALLA sidor tidigare - där fotosidanloggan annars brukar vara. Även på varje enskilt forum... så de så :)

BAW

wsaar skrev:
Inte varje annons som får en egen diskussionstråd, förståeligt att den retar några Canonister :)

Som van Canon-användare men inte fundamentalist måste jag säga att Nikon-reklamen roar mig. För vad blir snacket när kameran inte fungerar till 200 procent eller ens 100 procent utan måste lämnas in till reparation/justering av barnsjukdomarna?

Kijana skrev:
Som van Canon-användare men inte fundamentalist måste jag säga att Nikon-reklamen roar mig. För vad blir snacket när kameran inte fungerar till 200 procent eller ens 100 procent utan måste lämnas in till reparation/justering av barnsjukdomarna?
Det är mest Canon som håller på med sånt.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto