Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite hjälp behövs

Produkter
(logga in för att koppla)

LaFluer

Medlem
Hej Alla.
Jag har en Canon 400D med medföljande objektiv i ett så kallat sportpaket.18-55 och 70-300.
Jag fotar lite natur och sport.( Baseball mest).Tänkte nu köpa lite nya objektiv och har ca 10000 över att leka för....

Vad ska jag köpa??? alla tips välkommna.
 
Varför ska du köpa nya objektiv? Vad är det du saknar -- kortare, längre, ljusstarkare, skarpare...? Vad ska du ha dem till?
 
Vill du ha fasta objektiv eller zoom objektiv? vill du ha ett ganska bra kit så kolla på canons 85 1.8 och canons 70-200 4L eller om du vill ha ny vidvinkel så finns ju canons 17-55 2,8 is
 
Sigma 18-50 2,8 kan jag rekomendera att byta till i stället för 18-55 ett mycekt rejält och bra objektiv. grymt nöjd med mit. känsn gediget, och är som sagt ljus stark och det gör ju inget. men som tidiager skriver.. vid vilken bränvid är det du är ute efter nå nytt.. ett 70-200 F4 ligger ju inom budget och ja det går itne att hitta så mycekt som är massor bättre.. visst 2.8 är jusstarkare men kostar en del mer...
 
Någon nämnde 85 1,8 & ett 70-200 f/4L vilket jag tycker är en mkt bra combo. Kanske ett 50mm 1,8 så är du garderat för det mesta tycker jag.

Visst Sigma 18-50 är helt ok men fundera hur mkt vidvinkel du kommer köra?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.