Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
AFE skrev:
En liten ormvråk från förra årets resa till Skottland:

Kul bild! Hur många gånger har man inte svurit över kraftledningar kors o tvärs som sabbar ens fantastiska kompositioner - här gör de hela bilden!

/Per
 
Per skrev:
Kul bild! Hur många gånger har man inte svurit över kraftledningar kors o tvärs som sabbar ens fantastiska kompositioner - här gör de hela bilden!

/Per

Tack Per! Ja, den här bilden skulle ju inte vara så skoj om det bara var en stolpe. Nu för tiden är väl för övrigt detta en naturlig miljö för ormvråkar att spana efter roadkills och sånt ...
 
Var i Lofoten en dryg vecka nu under sommaren och här kommer några av fågelbilderna. (4 st)

Första bilden föreställer en trut.
 

Bilagor

  • trut.jpg
    trut.jpg
    62.7 KB · Visningar: 226
Plötsligt flög trutarna och fiskmåsarna och den här krabaten dök upp. (Havsörn)

(Tyvärr så försvinner poängen på fågelbilder i det här lilla formatet/(dåligt komprimerad))
 

Bilagor

  • havsörn-lofoten-9.jpg
    havsörn-lofoten-9.jpg
    47.2 KB · Visningar: 224
...och den sista fågelbilden från mig, havsörn även här.

(Bilderna kommer, inom en vecka, upp på fotosidan så snart jag har uppgraderat mig. Kolla gärna in då för sörre format.)

Just det, frihand på alla bilder men skarpa är dom.
 

Bilagor

  • havsörn-lofoten-12.jpg
    havsörn-lofoten-12.jpg
    64.7 KB · Visningar: 223
Hej!
Jag undrar om någon kan hjälpa till med och berätta vad detta är för en fågel. Den fanns i Danmark på en strandäng och var ganska vanlig.

På förhand tack!
 

Bilagor

  • fågel i morgonljus harboröre 400.jpg
    fågel i morgonljus harboröre 400.jpg
    66.5 KB · Visningar: 200
Ängspiplärka

Tack för hjälpen, Tony. Just det här exemplaret gick att komma ganska nära med bilen medan de flesta andra höll sig utanför anständigt fotoavständ (med 700 mm).
 
Gulsparv med orolig (realistisk) bakgrund.

Märkligt svart på stjärten. Har tittat på andra bilder och har svårt att tro att det skulle vara skuggan.
 

Bilagor

  • dsc_0116.jpg.jpg
    dsc_0116.jpg.jpg
    96.4 KB · Visningar: 178
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.