Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Långhalsad skata.

Fotad från mitt motordrivna gömsle. Tyvärr satt den på fel sida om bilen, så jag fick fota genom passagerarfönstret helt utan stöd. Skatan såg väl att nått rörde sig i bilen, men inte riktigt vad.....
 

Bilagor

  • skata.jpg
    skata.jpg
    49 KB · Visningar: 211
Har sån tur att ett par Tornfalkar bestämt sig för att häcka i tallen som står 3m bakom vårt hus för andra året i rad. Har blivit några stunder sittande på taknocken ;o) Här är en bild som jag lyckades ta precis när en av föräldrarna kommer med en ödla till en av ungarna.

/Micke
 

Bilagor

  • tornfalk.jpg
    tornfalk.jpg
    83.5 KB · Visningar: 180
micke80 skrev:
Har sån tur att ett par Tornfalkar bestämt sig för att häcka i tallen som står 3m bakom vårt hus för andra året i rad. Har blivit några stunder sittande på taknocken ;o) Här är en bild som jag lyckades ta precis när en av föräldrarna kommer med en ödla till en av ungarna.

/Micke

Fast är inte det där en gran? ;-)
 
En vanlig jävla koltrast (med rätt rörig omgivning)
 

Bilagor

  • turdus_merula.jpg
    turdus_merula.jpg
    68.7 KB · Visningar: 160
Smalnäbbad simsnäppa

Smalnäbbad på rastlokal i Blekinge. Ut och fota vadare längs kusten nu - fjällfåglar på hemmaplan!
 

Bilagor

  • smalnabbadsim3_aug06fs.jpg
    smalnabbadsim3_aug06fs.jpg
    51.6 KB · Visningar: 265
Per S> Jodå ;o) det är en gran men boet finns i en tall. Ungarna övningsflyger mellan träden i närheten av boet (läs runt vårt hus :eek:) ) och föräldrarna matar dom ofta där dom sitter just då...

/Micke
 
Jag är förstummad av alla de fågelbilder, av hög kvalitet, som bara på någon vecka flutit in, tjiiithäftigt som finlandssvenskarna skulle säga. Och Mikael med tornfalk häckande tre meter utanför huset -- jag är ABSOLUT INTE avundsjuk!!

För många bilder att lägga upp här, men har aktualiserat ett bildspel med fågelbilder med ytterligare några bilder inlagda:

http://www.brutusostling.se/bildspel/files/index.html

www.brutusostling.com

och så en från i förrgår, jagande j-uggla i motljus -- men det är ju inte här i Skåne, vet inte om den kommer att vara användbar för publicering, mygg mygg mygg också som vanligt.
 

Bilagor

  • _f3m6934.jpg
    _f3m6934.jpg
    69.8 KB · Visningar: 244
brutusostling skrev:
Jag är förstummad av alla de fågelbilder, av hög kvalitet, som bara på någon vecka flutit in, tjiiithäftigt som finlandssvenskarna skulle säga. Och Mikael med tornfalk häckande tre meter utanför huset -- jag är ABSOLUT INTE avundsjuk!!

För många bilder att lägga upp här, men har aktualiserat ett bildspel med fågelbilder med ytterligare några bilder inlagda:

http://www.brutusostling.se/bildspel/files/index.html

www.brutusostling.com

och så en från i förrgår, jagande j-uggla i motljus -- men det är ju inte här i Skåne, vet inte om den kommer att vara användbar för publicering, mygg mygg mygg också som vanligt.

när man ser dina bilder vill man ju bara lägga ner verksamheten och börja spela vattenpolo eller nåt:)
skämt åsido
grymt inspirerande!
 
Grön som man är så ser man nya arter lite då och då. Igår upptäckte jag mina första törnskator. Idag såg jag dem överallt! Tyvärr på lite för långa avstånd. Den här bilden är inte förminskad, jag har bara croppat ut de 400x400 pixlarna.
 

Bilagor

  • törnskata 01.jpg
    törnskata 01.jpg
    73.5 KB · Visningar: 217
Hm. Ser ju ut som den är hårt skärpt. Den ser ju också för stor ut. Det är ju inga stora fåglar. Jag testade en annan beskärning och komposition. Kanske bättre?
 

Bilagor

  • törnskata 02.jpg
    törnskata 02.jpg
    34.4 KB · Visningar: 203
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.