Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fågelungen bland gräsänder

Hej!

Spännande med fågelungen bland gräsandsparet.

Endera har den adopterats, eller bara sökt sällskap/trygghet bland gräsandsparet.

Fågelungen är en ejderunge. En gräsandsunge har andra, ljusare, färger och smäckrare kropps-,huvud-/näbbproportioner.

Oftast följer ungarna föräldrafåglarna men inte alltid. Precis som "våra" barn kan tappas bort på IKEA-varuhuset kan fågelungar komma bort från päronen.

Som Mikael skriver; de ser ut att trivas tillsammans (komma överens).

En korrigering i all vänlighet

(jag vill ju inte betraktas som en sån där petigt jäkel ;-)

/Mattias
 
lilla gynnaren bör vara en nyflugen unge av grå flugsnappare. Lite svår att avgöra ur denna vinkel men den saknar de vita vingfälten som svt flug har. Lite lik ung rödhake, men den är annorlunda tecknad.

/Mattias
 
Re: Fågelungen bland gräsänder

Nordlund32 skrev:
Hej!

Spännande med fågelungen bland gräsandsparet.

Endera har den adopterats, eller bara sökt sällskap/trygghet bland gräsandsparet.

Fågelungen är en ejderunge. En gräsandsunge har andra, ljusare, färger och smäckrare kropps-,huvud-/näbbproportioner.

Oftast följer ungarna föräldrafåglarna men inte alltid. Precis som "våra" barn kan tappas bort på IKEA-varuhuset kan fågelungar komma bort från päronen.

Som Mikael skriver; de ser ut att trivas tillsammans (komma överens).

En korrigering i all vänlighet

(jag vill ju inte betraktas som en sån där petigt jäkel ;-)

/Mattias


Haha, det är bra med petiga jäklar; har precis lärt mig lite mer om fåglar!

Visste inte om att dom adopterar ungar sådär, och utgick helt ifrån att den unge som finns hos varje par är av dess art när jag tog bilden. Trots att jag sett mängder med gräsandsungar genom åren (är ju kuststadsbo) så tänkte jag inte på att den såg väldigt skum ut, förrän du skrev hur det låg till..! Nu är skillnaden uppenbar.. Tack för korrigeringen! :)
 
http://www.brutusostling.se/bildspel/filer/index.html

Jag tycker det är helt fantastiskt vad mycket bra fågelbilder det dyker upp i den här länken -- återvänder ofta och njuter av det oerhörda inflödet. Helt otroligt.

Jag har inte lagt ut bilder på något år, men nu tänkte jag ändå visa en liten del av det jag håller på med för två kommande böcker, men för att inte tynga diskussionsforumet bara hänvisa till en länk där jag lagt ut en liten del av det nya materialet, en del förhoppningsvis hyfsat, en del inte så lyckat (vissa bilder får jag inte lägga ut när de ligger på tidningsredaktioner i USA).

www.brutusostling.com

se bildspelet:

http://www.brutusostling.se/bildspel/filer/index.html

Det känns dså tråkigt att bara låta allt ligga ovisat.
 

Bilagor

  • fotosid.jpg
    fotosid.jpg
    82.7 KB · Visningar: 262
Väldigt intressant att se dina allster Brutus.
och dina data på hur osv...

Många bilder som iaf jag tycker är gött inspirerande....roligt att du hinner ladda upp ibland iaf =)
 
Förra helgens projekt. Just nu min favofågel..bilden görs sig ju inte här men ändå =)
 

Bilagor

  • grå2.jpg
    grå2.jpg
    49.1 KB · Visningar: 260
Re: http://www.brutusostling.se/bildspel/filer/index.html

brutusostling skrev:
Jag tycker det är helt fantastiskt vad mycket bra fågelbilder det dyker upp i den här länken -- återvänder ofta och njuter av det oerhörda inflödet. Helt otroligt.

Jag har inte lagt ut bilder på något år, men nu tänkte jag ändå visa en liten del av det jag håller på med för två kommande böcker, men för att inte tynga diskussionsforumet bara hänvisa till en länk där jag lagt ut en liten del av det nya materialet, en del förhoppningsvis hyfsat, en del inte så lyckat (vissa bilder får jag inte lägga ut när de ligger på tidningsredaktioner i USA).

www.brutusostling.com

se bildspelet:

http://www.brutusostling.se/bildspel/filer/index.html

Det känns dså tråkigt att bara låta allt ligga ovisat.


oerhört njutbara bilder!
trevligt att få se
bild nr 20 är så fantastiskt fin
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.