Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lite bra fågelbilder att visa?
- Trådstartare Joakim A
- Start datum
Micke _ndersson
Aktiv medlem
Micke _ndersson
Aktiv medlem
Micke _ndersson
Aktiv medlem
ozki skrev:
Också kattuggla!
Snyggt! Men den ser lite sliten ut- kanske har varit vaken hela dagen..?!
Tamrock
Aktiv medlem
Re: samma som ovan
tack tony
Tonyeagle skrev:
Samma som ovan -rödhake
tack tony
Nordlund32
Aktiv medlem
Fågelungen bland gräsänder
Hej!
Spännande med fågelungen bland gräsandsparet.
Endera har den adopterats, eller bara sökt sällskap/trygghet bland gräsandsparet.
Fågelungen är en ejderunge. En gräsandsunge har andra, ljusare, färger och smäckrare kropps-,huvud-/näbbproportioner.
Oftast följer ungarna föräldrafåglarna men inte alltid. Precis som "våra" barn kan tappas bort på IKEA-varuhuset kan fågelungar komma bort från päronen.
Som Mikael skriver; de ser ut att trivas tillsammans (komma överens).
En korrigering i all vänlighet
(jag vill ju inte betraktas som en sån där petigt jäkel ;-)
/Mattias
Hej!
Endera har den adopterats, eller bara sökt sällskap/trygghet bland gräsandsparet.
Fågelungen är en ejderunge. En gräsandsunge har andra, ljusare, färger och smäckrare kropps-,huvud-/näbbproportioner.
Oftast följer ungarna föräldrafåglarna men inte alltid. Precis som "våra" barn kan tappas bort på IKEA-varuhuset kan fågelungar komma bort från päronen.
/Mattias
Nordlund32
Aktiv medlem
lilla gynnaren bör vara en nyflugen unge av grå flugsnappare. Lite svår att avgöra ur denna vinkel men den saknar de vita vingfälten som svt flug har. Lite lik ung rödhake, men den är annorlunda tecknad.
/Mattias
/Mattias
Tamrock
Aktiv medlem
Bob_Zemco skrev:
Smålom
tokvackert!!
Altair
Aktiv medlem
Tamrock skrev:
tokvackert!!
Tack Micke, jättekul att du gillade den!
Micke _ndersson
Aktiv medlem
Re: Fågelungen bland gräsänder
Haha, det är bra med petiga jäklar; har precis lärt mig lite mer om fåglar!
Visste inte om att dom adopterar ungar sådär, och utgick helt ifrån att den unge som finns hos varje par är av dess art när jag tog bilden. Trots att jag sett mängder med gräsandsungar genom åren (är ju kuststadsbo) så tänkte jag inte på att den såg väldigt skum ut, förrän du skrev hur det låg till..! Nu är skillnaden uppenbar.. Tack för korrigeringen!
Nordlund32 skrev:
Hej!
/Mattias
Haha, det är bra med petiga jäklar; har precis lärt mig lite mer om fåglar!
Visste inte om att dom adopterar ungar sådär, och utgick helt ifrån att den unge som finns hos varje par är av dess art när jag tog bilden. Trots att jag sett mängder med gräsandsungar genom åren (är ju kuststadsbo) så tänkte jag inte på att den såg väldigt skum ut, förrän du skrev hur det låg till..! Nu är skillnaden uppenbar.. Tack för korrigeringen!
brutusostling
Aktiv medlem
http://www.brutusostling.se/bildspel/filer/index.html
Jag tycker det är helt fantastiskt vad mycket bra fågelbilder det dyker upp i den här länken -- återvänder ofta och njuter av det oerhörda inflödet. Helt otroligt.
Jag har inte lagt ut bilder på något år, men nu tänkte jag ändå visa en liten del av det jag håller på med för två kommande böcker, men för att inte tynga diskussionsforumet bara hänvisa till en länk där jag lagt ut en liten del av det nya materialet, en del förhoppningsvis hyfsat, en del inte så lyckat (vissa bilder får jag inte lägga ut när de ligger på tidningsredaktioner i USA).
www.brutusostling.com
se bildspelet:
Det känns dså tråkigt att bara låta allt ligga ovisat.
Jag tycker det är helt fantastiskt vad mycket bra fågelbilder det dyker upp i den här länken -- återvänder ofta och njuter av det oerhörda inflödet. Helt otroligt.
Jag har inte lagt ut bilder på något år, men nu tänkte jag ändå visa en liten del av det jag håller på med för två kommande böcker, men för att inte tynga diskussionsforumet bara hänvisa till en länk där jag lagt ut en liten del av det nya materialet, en del förhoppningsvis hyfsat, en del inte så lyckat (vissa bilder får jag inte lägga ut när de ligger på tidningsredaktioner i USA).
www.brutusostling.com
se bildspelet:
Bilagor
ArtbyRyman
Aktiv medlem
Väldigt intressant att se dina allster Brutus.
och dina data på hur osv...
Många bilder som iaf jag tycker är gött inspirerande....roligt att du hinner ladda upp ibland iaf =)
och dina data på hur osv...
Många bilder som iaf jag tycker är gött inspirerande....roligt att du hinner ladda upp ibland iaf =)
ArtbyRyman
Aktiv medlem
Tamrock
Aktiv medlem
Re: http://www.brutusostling.se/bildspel/filer/index.html
oerhört njutbara bilder!
trevligt att få se
bild nr 20 är så fantastiskt fin
brutusostling skrev:
www.brutusostling.com
se bildspelet:
oerhört njutbara bilder!
trevligt att få se
bild nr 20 är så fantastiskt fin