Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Omar skrev:
Hej

Ingen järnsparv :) :)

Ack ack ack, fel igen. Hittar dock ingen som är mer lik i min bok. Har sagt det förr och säger det igen, en ny bok skulle behövas men bokhandeln ligger i stan och det är ingen plats jag bränner tid på precis.
 
En till på den lilla okända säkert riktigt simpelt men det finns helt enkelt ingen matchande bild i min bok och jag är riktigt dålig på fågelarter såååå....
 

Bilagor

  • 060607-5.jpg
    060607-5.jpg
    54.6 KB · Visningar: 199
Bildsökfunktionen är bra. Sökte lite och kom fram till att det kan vara en gråsparvshona på bilden. Den finns inte med i min bok och så är det ofta.
 
Midhrafn skrev:
Bildsökfunktionen är bra. Sökte lite och kom fram till att det kan vara en gråsparvshona på bilden. Den finns inte med i min bok och så är det ofta.

=) Kan vara dags och investera i Fågelguiden då..200kr...du plåtar ju uppenbarligen en del fågel...hade
 
Jo, för 200 spänn kan jag beställa från nätet. Annars är ju böcker nå't som man gärna köper på plats efter lite bläddring.
Suck, jag är ju hopplöst lat och glömsk när det gäller vissa saker;-)
 
Investerat 200 spudas i fågelguiden på nätet idag så under tiden håller jag mig till bekanta arter. Idag var alla hungriga.
Hackspetten med mat till barnen
 

Bilagor

  • 060608-1.jpg
    060608-1.jpg
    54.3 KB · Visningar: 149
Efter några timmars väntan och klippavtryck i lilla särrten, så kom då äntligen Forsakarlen fram.

Oscar
 

Bilagor

  • forsarla_0511_forum.jpg
    forsarla_0511_forum.jpg
    93.9 KB · Visningar: 223
Euroshots skrev:
Snyggt Oscar. Satt härom dagen och vänta förjäves ja...

Inte förvånad...
Det tog ca 4 timmar innan det blev resultat, och det först efter att jag kröp in i min kompost-kostym samt "grävde" ner mig bland diverse klippblock. Denna "fotoställning" medförde dessutom att jag inte kunde hålla kameran på ett vettigt sätt. Jag fick slänga på trådutlösaren, balansera gluggen på marken samt "styra kitet" med huset liggandes i ena handen.... pust!

Oscar
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.