Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Lekte lite själv med alternativa måsbilder, den här tycker jag gör sig hyfsat i detta lilla format.
 

Bilagor

  • 060611-1.jpg
    060611-1.jpg
    52.3 KB · Visningar: 180
En till måsbild som jag gillar från idag. Något delförstorad då fullt utsnitt inte gör sig i det lilla formatet.
 

Bilagor

  • 060611-3.jpg
    060611-3.jpg
    53.9 KB · Visningar: 178
en sann historia om en bondgrabb från
järbo som skulle vränga ordet svart i skolan
han sa de han visste helt enkelt:
svart,kolsvart,kolinnerligt svart:)

bilden en svart sådan på en koltrast
efterbehandlad
 

Bilagor

  • koltrast 2.jpg
    koltrast 2.jpg
    28.7 KB · Visningar: 158
En hackspett demonstrerar sin karaktäristiska dykstil från 25 meters svikten.
 

Bilagor

  • dsc_0085.jpeg.jpg
    dsc_0085.jpeg.jpg
    60.8 KB · Visningar: 152
Tamrock skrev:
en sann historia om en bondgrabb från
järbo som skulle vränga ordet svart i skolan
han sa de han visste helt enkelt:
svart,kolsvart,kolinnerligt svart:)

bilden en svart sådan på en koltrast
efterbehandlad

Är det du som är från Järbo?
Intressant bild men skulle nog bli bättre i lite större format.
 
Hälsade på hos herr och fru hackspett idag för att eventuellt få lite nya bilder men det gick absolut inte.

Blev till skillnad från gårdagen direkt utskälld. Däremot blev en talgoxe mycket nyfiken på situationen.

Bilden blev dessvärre inte 100%.
 

Bilagor

  • dsc_0054.jpeg.jpg
    dsc_0054.jpeg.jpg
    62.7 KB · Visningar: 152
Sabud skrev:
Hälsade på hos herr och fru hackspett idag för att eventuellt få lite nya bilder men det gick absolut inte.

Blev till skillnad från gårdagen direkt utskälld. Däremot blev en talgoxe mycket nyfiken på situationen.

Bilden blev dessvärre inte 100%.

Jar var ute i samma ärende idag men undkom med onda ögat från den här högfärdiga spetten. Fick några sunkiga bilder med ungen som kikar ut från bohålet också.
 

Bilagor

  • 060611-5.jpg
    060611-5.jpg
    55.7 KB · Visningar: 152
Det kan vara farligt att ställa ifrån sig dyra gluggar, för det skiter väl måsar i ;0)
 

Bilagor

  • mas.jpg
    mas.jpg
    29.8 KB · Visningar: 148
Tamrock skrev:
nja nog skulle jag vilja se mer av måsen och
inte en så centrerad heller

Tur jag inte la upp en obeskuren apropå centrering;-) Misslyckat komp så det smäller om det. Fotade från sittande och den kom lååångt vänster om mig. Brukar sitta vid den här sjön och ta flummiga bilder ibland men man kommer inte så nära utan vadare, tyvärr.
 
Tamrock skrev:
en mås med klass!!:)
han sket inte på den alla fall:)
macrot jag tappa funka bra idag som tur är:)
Det var skönt att höra. Jag blev lite orolig en stund. Det vore öken och vara utan macro under den här perioden.

mvh/Ove
 
Äntligen börjar de här komma fram. Tycker de ser mycket trevligare ut än sina enfärgade kusiner. Dock låter ju koltrasten lite trevligare. Vilken som smakar bäst har jag inte provat ännu... ;)
 

Bilagor

  • pict0903-01fs2.jpg
    pict0903-01fs2.jpg
    92.6 KB · Visningar: 284
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.