ANNONS
Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Newman75 skrev:
Läckra bilder på ullugglan :D

Tackar! Jo det är fina små ullbollar.. :) Blev förvånad över att dom är så orädda- bilderna är tagna på ca 2-3 meters avstånd (igår btw) och ugglorna satt helt stilla och halvsov nästan. När man rörde sig så öppnade dom ögonen lite för att kontrollera vad man gjorde, lugnt och avslappnat.

Helt klart ett fashinerande möte, och mina första bilder av vilda ugglor.

Micke @ndersson skrev:
Tackar! Jo det är fina små ullbollar.. :) Blev förvånad över att dom är så orädda- bilderna är tagna på ca 2-3 meters avstånd (igår btw) och ugglorna satt helt stilla och halvsov nästan. När man rörde sig så öppnade dom ögonen lite för att kontrollera vad man gjorde, lugnt och avslappnat.

Helt klart ett fashinerande möte, och mina första bilder av vilda ugglor.
Att tänka på (ingen egen erfarenhet men hört det av andra) så kan föräldrarna vara hyfsat aggressiva och ha rakbladsvassa klor som man helst undviker, mest så du vet tills nästa gång du skall fotografera dem.

Har själv inte varit lyckligt lottad och fått se ugglor under längre tid, men en uggla med ca 1½ meter mellan vingspetsarna svepte över vindrutan (mer eller mindre rakt framifrån) häromkvällen när jag var ute och körde... Rätt mäktigt det också.

Hittade det här svanbot efter ett tips från en annan bybo. Fick en rätt mysig stund innan det blev för mörkt :eek:)

La den visst i "fel" forum först, hamnade i "dagens bästa naturbilder" men nu är det på rätt ställe ;o)

Go morron alla!

/Micke

Bilagor

• sångsvan.jpg
    sångsvan.jpg
    79 KB · Visningar: 307
Klagar på dålig roomservice

En ung nötväcka som inte gillar servicen.

Bilagor

• klagar på betjäningen.jpg
    klagar på betjäningen.jpg
    79.9 KB · Visningar: 337
Varit i huvudstan och turistat med familjen i 2 dagar. Fotade denna koltrast vid en blixtvisit på gärdet, mellan busshållplatsen och kaknästornet.

Bilagor

• 060610-1.jpg
    060610-1.jpg
    55.3 KB · Visningar: 262
Såg denna skatunge stå på cykelbanan vid mitt hem. Såg apatisk ut (stod så här i över 10 min) så jag funderade om den kanske var sjuk och utstött. En vuxen skata satt en bit bort och kraxade. Eller beter dom sig så här när de skall lära sig flyga. Tänkte att jag väntar en liten stund och ser vad som händer, naturen har sin gång, visst, en stund senare ser jag en hop ungar stå och hytta med bandyklubbor och hyva sten. Jag slog upp dörren och frågade om dom vet vad djurlågeri är för något. Oj oj vad bråttom de fick. Verkar dock inte som dom gjort illa den fysiskt iaf. Den satt och kurade i en buske för någon timme sedan. Så åter till huvudfrågan hur kan det se ut när de lär sig flyga alternativt stöter ut sjuka individer.

Bilagor

• skatunge.jpg
    skatunge.jpg
    56.1 KB · Visningar: 524
Med näbben full av lördagsgodis försöker den här spetten modell större utröna vad jag är för en innan ungarna får smaka.

Bilagor

• dsc_0306.jpeg.jpg
    dsc_0306.jpeg.jpg
    61.9 KB · Visningar: 259
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar