Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Mycket måsar...

andreas hanning skrev:De är ju ändå rätt komiska varelser...

Du med "civil olydnad" :))
 
Jag har klickat igenom hela den här tråden och sett så många fina bilder. Någon bild på stenknäck har jag dock inte sett, så därför vill jag bidra med den här.
Stenknäcken vi har vid huset verkar tyvärr vara en skygg rackare. Jag har upprepade gånger försökt få en bild på den, men aldrig tidigare lyckat.
Denna bild är fotograferad innifrån huset med min Canon 10D och 100-400 (handhållet). Bilden är dessutom en kraftig delförstoring.
 

Bilagor

  • 244_4446.jpg
    244_4446.jpg
    42 KB · Visningar: 777
Gapskrika?

Kan detta vara den Sydafrikanska gapskrikan, kusin till lavskrikan?

Krugerparken, Nikon D70 sigma 100-300 f4
 

Bilagor

  • dsc_8647.jpg
    dsc_8647.jpg
    49.1 KB · Visningar: 769
Re: Gapskrika?

Sulo skrev:
Kan detta vara den Sydafrikanska gapskrikan, kusin till lavskrikan?

Krugerparken, Nikon D70 sigma 100-300 f4

Faktiskt inte. Det är en Red-crested Bustard (Eupodotis ruficrista). Du såg den aldrig spela? Den har ett rätt så spektakulärt spel...

Oscar
 
Re: Re: Gapskrika?

Osquar skrev:
Faktiskt inte. Det är en Red-crested Bustard (Eupodotis ruficrista). Du såg den aldrig spela? Den har ett rätt så spektakulärt spel...

Oscar

Hmmmmm, jo, eventuellt. Den lät i alla fall som om någon slog ihop ett par träskor när den klapprade med näbben. Jag kommer faktiskt inte ihåg om den hade något annat läte också.
 
En lite annorlunda bild på en startande talgoxe. Ifyllnadsblixt på andra ridån gav effekten.
 

Bilagor

  • talgoxe med vingar ute 400.jpg
    talgoxe med vingar ute 400.jpg
    43.3 KB · Visningar: 710
Nötväckan är förhållandevis ny som både häck- och stannfågel i centrala Jämtland. Plåtad 5 jan.
 

Bilagor

  • kopia av img_2311-01.jpg
    kopia av img_2311-01.jpg
    57.5 KB · Visningar: 736
Inte ssk meningsfullt att lägga in naturbilder med denna låga upplösning; bortse vänligen från mitt försök! Håller på att lägga in album!
 
Strömstaren putsar sig efter ett antal dopp sen sjöng den en stund och fortsatte badandet, verkade trivas med livet :)
 

Bilagor

  • 2006-01-07-strömstare.jpg
    2006-01-07-strömstare.jpg
    41.3 KB · Visningar: 712
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.