Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Sparvhök attackerar Duva i Sundsvall. Fotad förra veckan innan snön kom tillbaka.
 

Bilagor

  • 3mindre.jpg
    3mindre.jpg
    49.5 KB · Visningar: 401
Hansson skrev:
Sparvhök attackerar Duva i Sundsvall. Fotad förra veckan innan snön kom tillbaka.

Klockrent! Caught in the act. Den ser nästan lite smått irriterad över att bli fångad på bild i det läget. Ungefär som Charlie Sheen brukar göra på paparazzibilder.
 
Wow! Superläckert!

Wow! Superläckert. Vilka fantastiska fågelbilder här radas upp vecka för vecka, dag för dag. Jag återkommer då och då till den här tråden för att få njuta en stund. Sen måste jag erkänna att jag är litet extra svag för dom med humor. Och det är det gott om. Som Jespers fina bild. Inget för ornitologer, men jag gillar såna bilder skarpt!
 
peterA skrev:
Mycket bra Andreas!

Var det din bild som var införd i ST?

peterA

Jo det var min bild (bilder) Gjorde min kortpraktik där på utbildningen å fick möjligheten att fota dethär skådespelet en dag med lite jobb. Tur för mej! Kul att du gillade den.
 
Vilka bilder av fåglar!! Grattis alla, men...

Alla dessa bilder gör mig både "avis", som det kallas ibland här bland trådarna, och imponerad. För att lära mig skulle jag önska att fler skriver in kamera, objektiv, bländare, ev. stativ m.m. för att lära oss andra nybörjare/ återuppväckta amatörer. Bilderna med data kan bli lite mer "fotoskola" dä än bara bildrapsodier.
// Björn
 
Grönsiska med vårkänslor

Vandrade i Vättlefjäll inte mycka att plåta i fågelväg men en avlägsen Grönsiska blev de i alla fall med vårkänslor uppe i en grantopp.
Vädret var ingen höjdare heller mulet var det så bilden är inte så bra heller.
Canon 20D 100-400/4.5-5.6L IS USM
Handhållen 400mm, F5.6, 1/1250 sek. ISO100
 

Bilagor

  • grönsiska2.jpg
    grönsiska2.jpg
    46.8 KB · Visningar: 348
Hoppas jag inte har lagt in denna bild i tråden tidigare, minnet är dåligt och jag orkar inte kolla...


Jag tror i alla fall det är någon slags örn.
 

Bilagor

  • gräsand10519 f öland borgholms hamn 2006-02-26 09 red fs 400.jpg
    gräsand10519 f öland borgholms hamn 2006-02-26 09 red fs 400.jpg
    58 KB · Visningar: 330
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.