Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Aj aj Tobias

Tobias har tydligen inte tittat på almanackan idag! Ops såg att du hade det, men om du tittat bland gräsandsfotografens tidigare fågelbilder så borde det kanske vara uppenbart att det rörde sig om ett aprilskämt!
 
Behöver hjälp med denna

Var föresten ute idag och fotade en verkligt skum fågel. Finns det någon som kan hjälpa till att artbestämma den?
 

Bilagor

  • myrhok.jpg
    myrhok.jpg
    41 KB · Visningar: 521
Re: Behöver hjälp med denna

Tonyeagle skrev:
Var föresten ute idag och fotade en verkligt skum fågel. Finns det någon som kan hjälpa till att artbestämma den?

Vet ej vad denna skapelse heter men föräldrarna måste varit fågelsjuka när de parade sig ;)

Myrhök?
 
Skulle kunna vara en svartsnäppa. (Tonys bild)

Fick en bild på Tranor idag. På långt håll dock. Bilden är beskuren.
 

Bilagor

  • trana.jpg
    trana.jpg
    51 KB · Visningar: 491

Bilagor

  • duvhök_kråka.jpg
    duvhök_kråka.jpg
    55.2 KB · Visningar: 479
Asson skrev:
Det är nog en sparvhök, det är få kråkor som vågar gå i klinch med en duvhök. :)

Kråkan kanske hade H5N1 :) Samma plats, ung. samma tid så var det en ormvråk som fick på skallen.
 

Bilagor

  • ormvråk_kråka.jpg
    ormvråk_kråka.jpg
    52.5 KB · Visningar: 481
Här är en till från idag, vet inte alls vad det är för fågel.
 

Bilagor

  • unknown.jpg
    unknown.jpg
    53.5 KB · Visningar: 474
thc skrev:
Kråkan kanske hade H5N1 :) Samma plats, ung. samma tid så var det en ormvråk som fick på skallen.
:) Han kanske hade hittat en halvtom ölburk och växt en klass?

Ormvråk må vara stora, men är ingen naturlig fiende till kråkan. Till skillnad från duvhök, som håller kråkbestånden i herrans tukt och förmaning.
 
jag väntar..

Jag väntar lite då jag nu fått reda på vad det var av en fågelkunning. Avslöjar senare och ser om fler kan se vad det är...
 
Re: jag väntar..

Tonyeagle skrev:
Jag väntar lite då jag nu fått reda på vad det var av en fågelkunning. Avslöjar senare och ser om fler kan se vad det är...

En sparvhök som nästan har svalt en myrspov...

Oscar

P.S Fräck Shoppat! D.S
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.