Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Å till sist en närbild...
Samtliga bilder är tagna i Gambia.
 

Bilagor

  • yellow-billed_oxpeck_3587_fs.jpg
    yellow-billed_oxpeck_3587_fs.jpg
    93.2 KB · Visningar: 559
Möte i Rapadalen i somras:

[edit: shit, här kommer man dragandes med en sketen gök efter Brutus och Stefans fantastiska bilder..]
 

Bilagor

  • dsc_0267.jpg
    dsc_0267.jpg
    83.4 KB · Visningar: 797
Per skrev:


[edit: shit, här kommer man dragandes med en sketen gök efter Brutus och Stefans fantastiska bilder..]

Såja, nu ska du inte va' så'n... ;-)
Gök-bilden håller definitivt måtten, med en härligt diffust och behaglig bakgrund! Dessutom, hur ofta får man bra bilder på gök? Jag har exempelvis aldrig ens sett en gök i sökaren än!!!

Fridens
Oscar
 
Ger i år vid sidan av den större "Örnarnas rike" ut en mindre fotobok, litet större än vad presentböcker brukar vara, men till samma pris, cirka hundralappen hoppas jag den ska gå för i butikerna, med "Fantastiska fåglar". Bifogar några fåglar från den -- från det senaste året det mesta.

Minervauggla i hö
 

Bilagor

  • skarmbild.jpg
    skarmbild.jpg
    95.8 KB · Visningar: 679
Hoppa!

Stina på TV gör det enkelt med kändisintervjuerna, men även orrar kan lystra till uppmaningen "Hoppa!"
 

Bilagor

  • orrtupp.jpg
    orrtupp.jpg
    63.3 KB · Visningar: 274
Galen grönhäger

En litet äldre bild som ska med i "Fantastiska fåglar". På väg mot parkeringsplatsen i Everglades kom den här grönhägern, han sträckte hals (normalt har de en lika kort hals som en and, ja nästan ser det ut som) och gav sig av iväg efter den verkliga eller bara inbillade rivalen i buskarna. 600 mm på stativ på låg höjd, hade tur med skärpan i serien.
 

Bilagor

  • groenhager.jpg
    groenhager.jpg
    77.9 KB · Visningar: 278
brutusostling skrev:
Den gökbilden hade jag gärna haft också, har inte alls så bra bilder. Göken är inte lättflörtad. Grattis!!

Tack för uppmuntran! Fast det är väl just "lättflörtad", eller "lättretad" snarare som den är - inte så många fåglar annars som kommer när man ropar på dem..

Kattuggla, järpe, lavskrika...?

/Per

ps - grym fiskgjusebild, som gjord för något (o)trevligt montage!
 
kungsörn föra veckan

jag skickade bilden till en vän -- han skrev tillbaka att det var första gången han fick vrida sin laptop nästan 180 grader för att se hur det hängde ihop.

kungsörn förra veckan -- hoppas det går att se i det lilla formatet här

Och visst har jag fått besök av gök med hjälp av osynlig gök så att säga, men den har aldrig satt sig så bra, alltid för högt upp i träd, ja jag har väl varit klantig och gett den för många alternativ att sitta på. Så tills jag har någon hyfsad bild är göken en knepigrackare, svår att få bra.
 

Bilagor

  • kungfot.jpg
    kungfot.jpg
    64.6 KB · Visningar: 210
Fantastiska bilder, och mycket intressant örnprogram/intervju på radion häromdagen!

Här är ett bidrag för att återställa genomsnittskvalitén :)
 

Bilagor

  • birdie_2999.jpg
    birdie_2999.jpg
    27.4 KB · Visningar: 203
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.