Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Bara som ett tips ifall ni råkar oavsiktligt radera bilder. Bilderna finns kvar på minneskortet.
Om ni börjar ta fler bilder på samma kort så kommer dom att skrivas över. Inte nödvändigtvis med nästa bild ni tar dock.

Bilderna går att få tillbaka med enkla undelete program som finns att ladda ner gratis på internet.

Jag gjorde själv den tabben när jag varit och fotat Rostpärluggla för första gången.
 
Anders Östberg skrev:
Fantastiska bilder, och mycket intressant örnprogram/intervju på radion häromdagen!

Här är ett bidrag för att återställa genomsnittskvalitén :)
Kanonbild Anders. Pinnen kanske stör lite grann, men i övrigt sitter bilden fint...hehe. ;-))
//Glenn
 
En simsnäppa oxå, längtar väl lite efter sommaren kanske..

/Per
 

Bilagor

  • dsc_0269.jpg
    dsc_0269.jpg
    95.6 KB · Visningar: 266
När jag ser de fina bilderna, Mikael (och Per), längtar jag ut igen, hemma med barn och sjukt i tio dagar igen. Fina porträtt av både vanliga och mindre vanliga. Avundsjuk.
 
Per skrev:
Fantastiska strömstarar Stephan! Är de så pass oskygga, eller hur bär du dig åt?

/Per

Tack! Gäller även er andra.

De strömstarar jag stött på har verkat i omgivningar där det normalt rör sig människor vilket säkert gör det lite enklare. Sedan tycker jag att dessa rackare både är reserverade och nyfikna på samma gång.

Strömstaren vid Wira hittade mig och inte tvärtom när jag betade av forssträckan.

Sedan gick jag runt i området under några timmar med viss koll på vad staren höll hus (och den mig)

Efter en ganska lång period av intensivt dykande efter föda gissade jag att det var dags att putsa skruden så jag hade placerat mig strategiskt ganska nära ett par stenar.

Gissningen gick hem och staren var i början så upptagen med sin fjäderdräkt så jag fick den tid jag behövde.

Jo, det var ganska nära då jag endast hade 200mm på kameran.
 
Lite fascinerad över snöflingor

Tyckte det såg lite roligt ut när örnen satt med huvudet på sned och liksom följde de små snöflingorna med blicken.

Större version här
 

Bilagor

  • fascinerad-över-snöflingorn.jpg
    fascinerad-över-snöflingorn.jpg
    97.3 KB · Visningar: 213
Senast ändrad:
Riktigt snygg kungsfiskare!

Här en spovsnäppa som visar en kärrsnäppa hur man snackar skit.
 

Bilagor

  • bajs.jpg
    bajs.jpg
    86.9 KB · Visningar: 179
Havsörn

Här kommer några bilder ifrån igår:
 

Bilagor

  • 070204 havsorn 1 forum n.jpg
    070204 havsorn 1 forum n.jpg
    74 KB · Visningar: 169
Senast ändrad:
Mycket fina bilder Daniel, du verkar ha haft ett riktigt trevligt pass i gömslet!

Kanonfin bild på kungsfiskaren också.

Mvh Peter
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.