Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Två frågor till dig daniel:
Finns det vanliga varfåglar där också eller bara öken ?
Var tog du dina bilder på svartbentstradpipare? :)
 
Tjabba Oskar.
På A svarar jag att det endast finns Ökenvarfågel (av rasen merodanialis, säkert felstavat men nåt sånt heter den).

På B svarar jag Charca de Maspalomas, en våtmark på sydkusten.
 
Correlimos Tridactílos ? om det är sandlöpare, så njääe fick nårra dåliga bilder.. Fotade inte så mycket över huvud taget där nere faktiskt :p
 
Tänkte bidra med något från förra veckans skörd till den här jättefina tråden, jag trodde jag lämnat alla bilder till min bok "Örnarnas rike" som kommer i augusti, men nu kör jag tre veckor till i fyra gömslen. Jag vet inte om någon av dom här bilderna kommer med, men kanske.

kungsörns vingsträckning
 

Bilagor

  • _f3m2210raw.jpg
    _f3m2210raw.jpg
    76 KB · Visningar: 169
strömstare

vilka tuffiungar dom är, jag frös häcken av mig undfer fem timmar i minus 15, men det bekom inte strömstararna som dök efter föda
 

Bilagor

  • stromstar.jpg
    stromstar.jpg
    67.6 KB · Visningar: 170
jorduggla

jordugglan jagade över fälten i norr, följde den två kvällar i augusti
vem betraktar vem? vad ser egentligen ugglan?
 

Bilagor

  • jorduggla.jpg
    jorduggla.jpg
    51 KB · Visningar: 608
Kanonbilder Brutus :)
gillar speciellt den första örnbilden. Udda pose och jag gillar linjerna som ges av vingarna, grenen, och snöfallet. Mycket harmoniskt och vackert! //mvh Glenn
 
Boskapens "renhållningsarbetare", Yellow-billed Oxpecker.
 

Bilagor

  • yellow-billed_oxpeck_3576_fs.jpg
    yellow-billed_oxpeck_3576_fs.jpg
    94.6 KB · Visningar: 570
Här e grabben med svannens ballaste styre på sin "moppe"...
 

Bilagor

  • yellow-billed_oxpeck_3582_fs.jpg
    yellow-billed_oxpeck_3582_fs.jpg
    82.2 KB · Visningar: 554
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.