Hårt redigerade? Förklara dig gärna då bilderna är ytterst lite beskurna (vissa inte alls), bara smått exponeringsjusterade, lagt på en aning kontrast samt då ökat färgmättnaden lite i efterhand. Inga stora saker som är gjorda i efterhand alltså..knappt dragit i reglagen alls. Däremot är färgmättnaden uppdragen två snäpp i kamerans inställningar.
Min poäng var att många av Fotosidans medlemmar skulle säkert klara sig alldeles utmärkt med ett inte så fullt professionellt bildbehandlingsprogram som t.ex. Capture One Pro är. Tror helt enkelt att det för många låter bättre att säga att man använder Lightroom eller Capture One Pro än att man använder ACDSee. Då och då hör man ju att folk inte riktigt trivs med LR, men nog sjutton väljer man att fortsatt använda det programmet i alla fall. Givetvis förstår jag att det kan finnas fotografer som har vissa behov som t.ex. ACDSee inte kan uppfylla, men för dem allra flesta här på fotosidan vågar jag sticka ut hakan och säga att de hade klarat sig mycket fint även med det programmet.
Den stora fördelen med Lightroom och även kanske då Capture One Pro är alla tutorials som finns och att man kan få hjälp på diverse olika sätt, men om man inte riktigt trivs att jobba i programmet...varför då hålla kvar vid det? Varför inte våga prova något helt nytt som är mer lämpligt för det man gör?