Den fungerar (förstås) bara med Sonys råfiler, men behöver man inte mer så är ju priset enastående lågt jämfört med att köpa fullversionen.
Nja, för mig var det iaf. inte så "förstås" - speciellt inte om man betalt för en uppgradering till fullversion.
En polare köpte en Leicabrandad Lumixkompakt från Panasonic, och där var det fulla Adobe Lr som följde med om jag minns rätt (fungerade som helt normalt för alla typer av RAW-filer, inte enbart Leicas och Panasonics RAW-filer, är jag relativt säker på).
Men det gör det ju helt klart rätt värdelöst för mig, för även om jag är inne på att skaffa en Sony-kamera, så vill jag ju inte sitta och köra flera olika DAM/RAW-framkallare, och behöva ha en DAM/RAW-framkallare för varje enda fabrikat av mina kameror, och för varje fabrikat av mina mobiler.
Det blir ju helstökigt och rätt värdelöst (tycker jag personligen).
Började att köra RAW med ett par av mina digitala Canonkameror, och Canons medföljande CPP. Det gick ju fint ett litet tag. Sedan skaffade jag Nikon och fick med en annan RAW-framkallare jag behövde lära mig. Var dessutom stökigt att ha olika verktyg för mina olika kameror.
Det var då jag insåg att jag behövde skaffa ett generellt DAM och RAW-verktyg som Adobe Lr som klarar flera olika tillverkares bildfiler. Hade nog blivit helt galen om jag fortsatt med en DAM/RAW-app för varje kamerafabrikat som jag har!
Kör nog vidare på Lr 6 (perpetual) ett tag till.