--Micke--
Aktiv medlem
Det här har ju varit på gång länge. PS var väl det program som länge var mest spritt i världen som crackade kopior. Lr låg väl inte så långt efter.
Sedan började de sina satsningar på låg initial kostnad för att få tillgång till LR & PS genom att prenumerera.
Sedan dess har resultatet för Adobe hela tiden blivit bättre. Så från aktieägarnas sida är man säkert nöjd.... (cut)
Helt enig som antagligen framkommit. Ligger nog en del "trohet" bland kunderna. Tangerar lite av den ofelbarhet som Apple uppnått genom marknadsföring. På något sätt anser man att prenumeration är överlägset installerad programvara. Kul för de som gillar det och inte kan missa den minsta lilla "uppdatering" trots att man använder en bråkdel av programmens funktioner. Finns väl ord för sådan ängslan men vågar efter ett yrkesliv påstå att det jag kunde göra i PS i låt säga version CS4 är allt jag behöver än idag.
Vi kan ju leka med tanken att prenumerations-syndromet sprider sig. Antingen kommer jag bli ruinerad för jag har en hel del program jag har svårt att klara mig utan eller ständigt ansluta och avsluta (vilket redan streamingtjänster utnyttjar då man ofta låter det bero).