Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Lightroom 4: Filtrera bilder mellan klockslag?
- Trådstartare theTnT
- Start datum
Lotta Wesslund
Aktiv medlem
Jag säger samma sak som Anders. Som standard kan man bara söka på datum, kanske det finns något smart plugin som extraherar tidpunkten från datumet. Gäller det enstaka dagar är det ju lätt att sortera på tidpunkt och välja ut bilder i tidsintervallet.
erro.se
Aktiv medlem
Jag provade just att skapa en "smart collection" där jag söker bland all metadata efter texten "07:" och tänkte då att den skulle hitta bilder tagna klockan 07:00-07:59. Men icke. Jag får en massa träffar, men de har inte med klockslaget att göra. Fattar inte riktigt var "07:" ska finnas i dessa bilder, om inte i tidstämpeln?
AFJ
Aktiv medlem
Jag provade just att skapa en "smart collection" där jag söker bland all metadata efter texten "07:" och tänkte då att den skulle hitta bilder tagna klockan 07:00-07:59. Men icke. Jag får en massa träffar, men de har inte med klockslaget att göra. Fattar inte riktigt var "07:" ska finnas i dessa bilder, om inte i tidstämpeln?
Innan jag skrev provade jag samma sak, fast med 16:
Jag fick en massa bilder i collectionen.
Jag tror att det är så att kolontecknet ignoreras och i mitt fall fick jag t ex bilder på 1/160 sekund, blider med ISO 160 med flera.
Jag säger det igen, det hade varit bra om man när man skapar smart collections kunde skapa sina helt egna SQL frågor. Då skulle man ha kunna åstadkomma väldigt komplicerade urval.
theTnT
Aktiv medlem
Menar du att du vill kunna söka på ett visst klockslag - oavsett datum? I så fall tror jag inte det går i LR, möjligen med något plugin?.
Yes, det är precis vad jag vill göra. All info måste ju finnas i LR-databasen och det torde vara en smal sak att göra den sökningen.