Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Gårdis skrev:
Hur ser det ut på Vertikal-grepp fronten? Är det lång leveranstid på de också?

Beställde ett 12-24mm härifrån för några veckor sedan och det kom på några dagar. De har batterigreppet inne också och det för bara 194 euro, Men räkna med 300kr frakt. Dessutom får man nog kolla hur de gör med garantin för jag tror att de köper in från USA. Min glugg kom i alla fall därifrån (men med 3 års MACK-garanti så det kunde kvitta).

http://shop.multimedia.de/de/produkte/accessories.html

Längst ner på sidan.
 
Är det verkligen så illa att Nikon fortfarande håller på att beta av de som ställde sig i kö i början på november?? Fick för mig att det fanns de som ställt sig betydligt senare i kö och som fått sina D200or levererade.

Det måste ju ändå vara en bråkdel av alla som beställt en D200 som slog till dagarna efter pressreleasen.

Mitt mål är att få en före sommaren och det har jag hela tiden utgått från att man kan få men nu börjar jag tveka på om man kommer få det.

Jag fotograferar överlägset mest under sommarna och om jag får leverans i augusti så vill man ju hellre vänta till nästa vår.
 
gustafr skrev:
och på det att Nikon klantat sig enormt med leveranserna utan någon som helst förklaring eller ursäkt (jag tänker mest på trogna Nikonkunder, vissa som sålt kameror för att köra D200 och andra som redan investerat i objektiv). Känns inte så proffsigt skött. Man har alltid sig själv att skylla att man inte gjorde på ett annat sätt, men man är ganska beroende av vad Canon och Nikon och de andra gör. Det är vi som är sårbara, inte Nikon. Tycker det är på sin plats med något uttalande (kanske särskilt angående objektivet vilket verkar vara omöjligt att tillverka), eller ska vi kunder bara gissa och vänta och fatta dåliga beslut på lösa grunder...
Om man nu mot förmodan har sålt en kamera man är beroende av innan man fått sin nya är man ju bara korkad. Förstår man inte att det blir långa väntetider på nya digitala SLR från Nikon eller Canon har man antagligen varit inlåst i en grotta de sanaste åren för det är samma sak varje gång (och då har man ändå inget behov av en kamera). Sedan undrar jag var sårbarheten består av, håller någon på att dö av en sjukdom som bara en D200 kan bota?

Veckans i-landsproblem med stor I det här.
 
Havet skrev:
Är det verkligen så illa att Nikon fortfarande håller på att beta av de som ställde sig i kö i början på november?? Fick för mig att det fanns de som ställt sig betydligt senare i kö och som fått sina D200or levererade.

Det måste ju ändå vara en bråkdel av alla som beställt en D200 som slog till dagarna efter pressreleasen.

Mitt mål är att få en före sommaren och det har jag hela tiden utgått från att man kan få men nu börjar jag tveka på om man kommer få det.

Jag fotograferar överlägset mest under sommarna och om jag får leverans i augusti så vill man ju hellre vänta till nästa vår.

Jag beställde 1/11-05 och köar fortfarande...
 
Men ni kanske köar på fel ställen? När jag var på Japan Photo i Göteborg hade dom tre på kö och han räknade med ett par, tre veckor. Och det var ju nyligen.

Skippa Cyberphoto och sådana nätaffärer och gå på mindre handlare istället gissar jag. Om det kostar en hundralapp extra är ju det inte hela världen.
 
Så sant så sant...

Slowfinger skrev:
Men ni kanske köar på fel ställen? När jag var på Japan Photo i Göteborg hade dom tre på kö och han räknade med ett par, tre veckor. Och det var ju nyligen.

Skippa Cyberphoto och sådana nätaffärer och gå på mindre handlare istället gissar jag. Om det kostar en hundralapp extra är ju det inte hela världen.

Ställde mig i kön i december hos CyberPhoto, och då vi träffades på Ljuskursen och jag såg din D200 blev jag ju inte mindre sugen.

Jag beställde min D200 ihop med en massa andra prylar, men att jag skulle behöva vänta så här länge var inte önskvärt.
 
Hej Johan! Men ring till Japan Photo och snacka med dom. Dom tar en hundralapp mer än Cyber och det sparar du in på frakten. Skulle du få två kameror är det ju inga problem att bli av med det ena huset. Bara att annonsera i den är tråden.
 
Snackade med Japanfoto i Malmö förra veckan och de hade 5 i kö och skulle få in några (dock inte svenska) under veckan så det handlar nog mycket om att stå i rätt kö. Själv är jag nummer 6 i kön på Mattssons foto i Lund och jag beställde ca 20 december. Med den leveranstakt de haft än så länge är det troligt att jag har min kamera inom två veckor.

BA foto i Lund hade en inne och ingen kö men de ville ha 18000kr så jag skrattade dem i ansiktet och sa åt dem att ocker är inte så respektabelt att syssla med om man vill framstå som seriösa.
 
Ocker är det nog inte. Riktpriset är ju 17 990 från Nikon.

Jag pratade med Scandinavian Photo och det är nästan inga marginaler alls på husen. Jag trodde att man la på rejält, men det är ett påslag på knappt en tusenlapp ungefär i affären. Konkurrensen har blivit stenhård i fotobranschen.

De förhållandevis höga svenska priserna beror ju på att vi har 25% moms.
 
ja jag hoppade av kön på cp för kittet nu vet man ju inför nästa lansering att det är bara att lugna sig 1år och ställa sig i kö sen..hoppas D200s kommer med lite förbättringar snart så kan man hoppa på den ;-)))
 
Slowfinger skrev:
Ocker är det nog inte. Riktpriset är ju 17 990 från Nikon.

Jag pratade med Scandinavian Photo och det är nästan inga marginaler alls på husen. Jag trodde att man la på rejält, men det är ett påslag på knappt en tusenlapp ungefär i affären. Konkurrensen har blivit stenhård i fotobranschen.

De förhållandevis höga svenska priserna beror ju på att vi har 25% moms.

Nej visst är det riktpriset men å andra sidan sedan när började man ta rekomenderade priser? Killen jag pratade med sa rakt ut att han tänkte ta det för att visste att han kan få det. Lite väl svartabörsen för mig som tycker att det ska finnas en lojalitet mot kunden även i sådana situationer. DOCK vet jag att det finns andra som tycker att tillgång och efterfrågan alltid ska gälla och det respekterar jag. Är ni sugna så är det mycket möjligt att den finns kvar, prova att ringa i så fall.
 
Jag tycker så här.
En fotohandlare som ställer upp med att visa sin kamera och dema den för kunden skall ha ett tidtagarur, en konsultarvode ligger från 700:- och uppåt.
En kvarts kännande och klämmande,snackande, velande 250:- pix.
Hur många går inte in och kollar kameran hos den lokala fotohandlaren för att sedan beställa hos ett postorderföretag och tjäna några hundralappar?

Mikael
 
macrobild skrev:
Jag tycker så här.
En fotohandlare som ställer upp med att visa sin kamera och dema den för kunden skall ha ett tidtagarur, en konsultarvode ligger från 700:- och uppåt.
En kvarts kännande och klämmande,snackande, velande 250:- pix.
Hur många går inte in och kollar kameran hos den lokala fotohandlaren för att sedan beställa hos ett postorderföretag och tjäna några hundralappar?

Mikael
Då hade du inte blivit gammal som fotohandlare Mikael, sedan tror jag inte att du hade handlat dina kameror i en butik med ett sådant idiotiskt system, eller?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.