Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Ett tips: Japan Photo i Göteborg tar 16495, dvs samma som Scandinavian och har bara 3-4 i kön och har fått in flera stycken. Dom räknar med att det går fort.
 
Slowfinger skrev:
Ett tips: Japan Photo i Göteborg tar 16495, dvs samma som Scandinavian och har bara 3-4 i kön och har fått in flera stycken. Dom räknar med att det går fort.

Trevligt, synd att man inte bor i gbg. Något liknande tips om sthlm? :)
 
Slowfinger skrev:
Ett tips: Japan Photo i Göteborg tar 16495, dvs samma som Scandinavian och har bara 3-4 i kön och har fått in flera stycken. Dom räknar med att det går fort.
Dom tar 16498, dvs hela 3:- mer än SP!! :O
/dagens besserwisser, nr 5 i kön på JapanPhoto
 
Jag fick min idag..beställde min 1 November..laddaren var död men annars var allt finfint är helt frälst i denna kamera efter bara några timmar! (tur man hade d70 laddaren)
 
hur har ni gått tillväga för att få veta ert könummer på SP, kan man se det online eller måste man ringa?
 
Behöver hjälp! Var ska jag ställa mig i kö? Helst i Stockholm.

Jag står i kö hos Dox, Yfo och Scandinavian photo.

Frågade scandianavian photo var jag stod i lista(ställde mig i kör för typ 3 veckor sedan). och fick detta svar: "Tvärr är det omöjligt att svara på eftersom kölistan omfattar tre olika lager. Vi betar fortfarande av kunder som beställde D200 i början november."

Inte särskillt hoppfullt med andra ord. Lär väll få min kamera i sommmar.
 
Tokyo

Var ju inne på mapcamera i Shinjuku och kollade den 17:e december om jag inte minns fel. Tog idag åter en tur till en affär där det fanns 1 ex kvar, dock några tusenlappar för mycket för vad jag tänker betala. Lite shockerande att det efter nästan tre månader inte finns kameror att sätta i händerna på oss, men än värre var 18-200-objektivet. "two months", dvs i Maj. De når väl Sverige någon gång framåt sillpremiären.
Det jag sett av höga ison hos D200 är ju i nivå med gamla ixusar. Kass på brus, och kass på leverans. Inte konstigt att kameran är "billig".
Vad tror ni om 30D? Har ledsnat på Nikon efter denna katastrof. Vore ju smartare om de sparat kamerorna till i April och haft premiär för den då. Rätt illa att det ska ta ett halvår innan grejerna står på hyllan.
 
Slowfinger skrev:
Vilken jäkla tur jag hade då! 3 kronor räcker ju till minst 10 linsputspapper!

Minst! :D Var in och frågade igår, och det sas att på måndag skulle det minsann komma in ett gäng. Skulle ju vara trevligt, men samtidigt måste jag bestämma mig för om jag ska laga mitt Tamron 28-75 eller köpa nytt...
 
Vad snackar du om Gustaf? D200 är bra på höga iso! Kanske inte lika bra som till exempel 5D men fortfarande bra.
 
Fick min kamera igår. Beställde från Dustin 6/12 -05.

Vill bara säga...väl värd väntan! :)

Sonen bara kastade sig över kameran och började skjuta bilder som en tokig.

mvh,

// Paul
 
Apropå brus

Till alla som av någon underlig anledning har fått för sig att D200 i princip är oanvändbar pga brus - Har ni överhuvudtaget bemödat er med att titta på testbilderna som Cyberphoto har lagt ut? Inte är det något dåligt resultat i alla fall.

Och till på allt så är Cyberphotos testbilder tagna med bla 17-55/2,8 som av några som förmodligen inte har varit i närheten av att ens använda objektivet har sågat det...
 
Enligt Askey har 20D och 5D väldigt lika brusnivåer, båda väldigt låga. Mikael Risedal har gjort egna tester och han har bra poänger med varför cyberphotos testbilder inte är vidare vältalande. Tråd: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=55259
Kameran är såklart inte oanvändbar, det är nog sällan jag personligen skulle behöva höga iso:n, men det finns absolut tillfällen, och på det att Nikon klantat sig enormt med leveranserna utan någon som helst förklaring eller ursäkt (jag tänker mest på trogna Nikonkunder, vissa som sålt kameror för att köra D200 och andra som redan investerat i objektiv). Känns inte så proffsigt skött. Man har alltid sig själv att skylla att man inte gjorde på ett annat sätt, men man är ganska beroende av vad Canon och Nikon och de andra gör. Det är vi som är sårbara, inte Nikon. Tycker det är på sin plats med något uttalande (kanske särskilt angående objektivet vilket verkar vara omöjligt att tillverka), eller ska vi kunder bara gissa och vänta och fatta dåliga beslut på lösa grunder...
Jag har svårt att bestämma mig, kommer 30D till affärerna först så vete tusan om jag inte kniper ett ex trots allt. Har ingen linssamling som väger tyngre för ena märket.
 
Just det, glömde en sak. Gummit för greppet (under avtryckaren) hade lossnat på det demoex de hade framme. Hoppas verkligen folk stått och slitit och ryckt febrilt i den, så inte kvaliteten fått backa.
 
FelixSwensson skrev:
Fick min D200 idag. Den inhandlades från Sergelfoto. Gisses vilken skön kamera!

Grattis! Själv sitter jag här i det mörkaste av Småland med väntoångest upp över öronen! Den som väntar på något gott, han blir inte fet som Tony Rickardsson sa!
 
Här väntas det också på D200. Å andra sidan kan man inte klandra Nikon för att de utvecklar en kamera som massor av människor vill köpa...
 
6 st D200 på vift

Tjena,

Pratade med Hegethorns foto idag och de meddelade att det skulle kommit 6 st D200 i fredags, tyvärr har paketet tydligen kommit på villovägar och eftersöks nu... Det borde ju rimligen dyka upp i veckan så har ni plats 6 eller bättre så var beredda!

Onekligen lite komiskt att när det väl levereras D200 från Nikon så kommer de bort...

/Jens
(som trots allt hoppas på D200 till helgen)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.