Håkan Karlsson
Medlem
Fick min D200 i dag med vertikalgrepp
käns bra kom från Swefo
Håkan
käns bra kom från Swefo
Håkan
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Håkan Karlsson skrev:
Fick min D200 i dag med vertikalgrepp
käns bra kom från Swefo
Håkan
Gårdis skrev:
Hur ser det ut på Vertikal-grepp fronten? Är det lång leveranstid på de också?
Gårdis skrev:
Hur ser det ut på Vertikal-grepp fronten? Är det lång leveranstid på de också?
Om man nu mot förmodan har sålt en kamera man är beroende av innan man fått sin nya är man ju bara korkad. Förstår man inte att det blir långa väntetider på nya digitala SLR från Nikon eller Canon har man antagligen varit inlåst i en grotta de sanaste åren för det är samma sak varje gång (och då har man ändå inget behov av en kamera). Sedan undrar jag var sårbarheten består av, håller någon på att dö av en sjukdom som bara en D200 kan bota?gustafr skrev:
och på det att Nikon klantat sig enormt med leveranserna utan någon som helst förklaring eller ursäkt (jag tänker mest på trogna Nikonkunder, vissa som sålt kameror för att köra D200 och andra som redan investerat i objektiv). Känns inte så proffsigt skött. Man har alltid sig själv att skylla att man inte gjorde på ett annat sätt, men man är ganska beroende av vad Canon och Nikon och de andra gör. Det är vi som är sårbara, inte Nikon. Tycker det är på sin plats med något uttalande (kanske särskilt angående objektivet vilket verkar vara omöjligt att tillverka), eller ska vi kunder bara gissa och vänta och fatta dåliga beslut på lösa grunder...
Havet skrev:
Är det verkligen så illa att Nikon fortfarande håller på att beta av de som ställde sig i kö i början på november?? Fick för mig att det fanns de som ställt sig betydligt senare i kö och som fått sina D200or levererade.
Det måste ju ändå vara en bråkdel av alla som beställt en D200 som slog till dagarna efter pressreleasen.
Mitt mål är att få en före sommaren och det har jag hela tiden utgått från att man kan få men nu börjar jag tveka på om man kommer få det.
Jag fotograferar överlägset mest under sommarna och om jag får leverans i augusti så vill man ju hellre vänta till nästa vår.
Slowfinger skrev:
Men ni kanske köar på fel ställen? När jag var på Japan Photo i Göteborg hade dom tre på kö och han räknade med ett par, tre veckor. Och det var ju nyligen.
Skippa Cyberphoto och sådana nätaffärer och gå på mindre handlare istället gissar jag. Om det kostar en hundralapp extra är ju det inte hela världen.
Slowfinger skrev:
Ocker är det nog inte. Riktpriset är ju 17 990 från Nikon.
Jag pratade med Scandinavian Photo och det är nästan inga marginaler alls på husen. Jag trodde att man la på rejält, men det är ett påslag på knappt en tusenlapp ungefär i affären. Konkurrensen har blivit stenhård i fotobranschen.
De förhållandevis höga svenska priserna beror ju på att vi har 25% moms.
Då hade du inte blivit gammal som fotohandlare Mikael, sedan tror jag inte att du hade handlat dina kameror i en butik med ett sådant idiotiskt system, eller?macrobild skrev:
Jag tycker så här.
En fotohandlare som ställer upp med att visa sin kamera och dema den för kunden skall ha ett tidtagarur, en konsultarvode ligger från 700:- och uppåt.
En kvarts kännande och klämmande,snackande, velande 250:- pix.
Hur många går inte in och kollar kameran hos den lokala fotohandlaren för att sedan beställa hos ett postorderföretag och tjäna några hundralappar?
Mikael