Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Expert Fridhemsplan

Har ni kollat Expert Fridhemsplan i Stockholm?
De har säkert en kö men kanske inte lika låmg som CP eller scandinavian. Jag tror att de får både från Expert centralt och direkt från Nikon. De är i alla fall mycket kunniga och hjälpsamma samt har bra leveransbesked. Jag fick min i december (stod 3:a i kön) men de får nog några mindre skvättar hus kontinueligt.
 
Detta svart fick jag ifrån Nikon i förrgår.

Hej Peter
Tack för Ditt mail.

Nikon D200 har blivit en riktig succé världen, så produktionen har inte hängt med efterfrågan tråkigt nog. Det är minst lika frustrerande för oss som för våra kunder, då vi vill inget hellre än att leverera.

Vi får kontinuerliga leveranser, men de är inte många till antal än så länge. Vad vi tror så kommer leveranssituationen att se bättre ut f o m april.

Det är därför väldigt svårt att avgöra när varje enskild kund kommer att få leverans av just sin kamera.

Vi beklagar och hoppas att detta kan ger Dig lite mera förståelse för hur situationen ser ut i dagsläget.

Med vänliga hälsningar,

Nikon Europeiska Supportcenter
 
dyk_pedda skrev:
Detta svart fick jag ifrån Nikon i förrgår.

Hej Peter
Tack för Ditt mail.

Nikon D200 har blivit en riktig succé världen, så produktionen har inte hängt med efterfrågan tråkigt nog. Det är minst lika frustrerande för oss som för våra kunder, då vi vill inget hellre än att leverera.

Vi får kontinuerliga leveranser, men de är inte många till antal än så länge. Vad vi tror så kommer leveranssituationen att se bättre ut f o m april.

Det är därför väldigt svårt att avgöra när varje enskild kund kommer att få leverans av just sin kamera.

Vi beklagar och hoppas att detta kan ger Dig lite mera förståelse för hur situationen ser ut i dagsläget.

Med vänliga hälsningar,

Nikon Europeiska Supportcenter

Jag vet inte, men jag känner ingen mer FÖRSTÅELSE efter att jag läst detta svar någon, annan?
 
robowich skrev:
Jag vet inte, men jag känner ingen mer FÖRSTÅELSE efter att jag läst detta svar någon, annan?

Jag gör det. F o m april kommer mera regelbundna leveranser som Nikon Europeiska Supportenter ser det. Om du inte visste det innan är det definitivt MER förståelse. Om du redan visste det består förståelsen av situationen på samma nivå antar jag. Men i så fall behövde man inte fråga Nikon heller.
 
Undrar om Nikons markandsansvariga sitter stabilt på sina plats.

Någon/några måste ju ha gjort en grov miss i planeringen.
 
dyk_pedda skrev:
Undrar om Nikons markandsansvariga sitter stabilt på sina plats.

Någon/några måste ju ha gjort en grov miss i planeringen.

Jo, någon/några har ju definitivt gjort en grov miss och det är de som är ansvariga för omstrukturering och omläggning av Nikons hela lager och logistikverksamhet i Europa när man som jag har förstått det hela gör lägger ner en fungerande logistikkedja innan man byggt upp den nya och säkerställt att den fungerar. Nikon verkar ju ha haft problem med sin logistik sedan sommaren/hösten 2005.

Sedan kan man bara beklaga att Nikon inte varit tydliga och förklarat varför man har problem med leveranser och hur man tänker lösa sina problem så att kunderna inte försvinner och där tycker jag att Nikons marknadsansvariga/informationsansvariga misslyckats kapital.
 
Kvalite´t vs kvantitet

Jag håller inte med alla som skäller på Nikon för att tillverkningstakten inte skruvas upp tillräckligt så att alla kan få en D200 att sitta och disekrera.

Var glad att Nikon inte låter kvantitet gå före kvalite´t.

The difference between boys and grooven up boys are the price of there toys.

Lycklig med en KM D7D / Jan-Olof
 
majortom skrev:
Jo, någon/några har ju definitivt gjort en grov miss och det är de som är ansvariga för omstrukturering och omläggning av Nikons hela lager och logistikverksamhet i Europa när man som jag har förstått det hela gör lägger ner en fungerande logistikkedja innan man byggt upp den nya och säkerställt att den fungerar. Nikon verkar ju ha haft problem med sin logistik sedan sommaren/hösten 2005.

Sedan kan man bara beklaga att Nikon inte varit tydliga och förklarat varför man har problem med leveranser och hur man tänker lösa sina problem så att kunderna inte försvinner och där tycker jag att Nikons marknadsansvariga/informationsansvariga misslyckats kapital.

Medveten om problemet med logistikomläggningen, dataproblem som vanligt? Kanske SAP R3 som är inköpt?
 
Visst, jag förstår att alla kan ha problem. Men att inte informera om det är ju katastrofalt tycker jag. Varför leka struts och stoppa huvudet i backen och hoppas på att ingen märker något.

Jag förstår också att man inte bara kan skruva upp tillverkningstakten för att det kommer att gå ut över kvalitén men också leda till överproduktion när väl suget på D200 börjar dala.

Men som sagt... Dom har varit grymt dåliga på att informera sina kunder om vad som händer och sker.


Undrar hur många mail och telefonsamtal tex Scandinavian Photo och CyberPhoto får varje dag med frågor ang leveranser av D200?
 
dom får säkert flera hundra brev och samtal i veckan angående d200an..men inte kommer dom få in fler för det..och dom lär nog ringa när dom får in kameran det gjorde dom till mig iaf..2 gånger tillochmed!

Jag kan sitta lugnt då jag fått min kamera redan men man kan ju vara glad att dom åtminstonde håller tyst istället för att sprida desinformation..hade väl varit värre om dom _garanterat_ leverans i mars och den inte kommit förrens i maj..men nu uppskattar dom väldigt grovt när det kan börja släppa och det tycker jag är bra.
 
Nu ringde dom från Scandinavian Photo. Jag var långt ner på listan här i Göteborg men dom hade fått in massor av D200 plötsligt. Proppen verkar ha gått ur...
 
Slowfinger skrev:
Nu ringde dom från Scandinavian Photo. Jag var långt ner på listan här i Göteborg men dom hade fått in massor av D200 plötsligt. Proppen verkar ha gått ur...

Jo, det verkar ju så. Nyss blev jag kontaktad
från Schönherrs foto i Stockholm att min D200
kommit.
 
motionsync skrev:
bo när beställte du ? Jag är också på listan hos SP

Jag beställde när Scandinavian Photo hade sin lilla minimässa i Göteborgsbutiken. Tror att det var 15/12. Men då fick jag nummer 300 eller nåt sådant. Minns inte riktigt.

Men SP har olika listor för olika affärer. Det är inte samma köer.
 
15/12??

Nu tror jag allt att du skojar med oss Bo!? Jag beställde ungefär samtidigt och blev jätteglad när jag läste ditt inlägg. Jag står i kö på SP i Bankeryd. Med ett leende ringde jag nyss upp och undrade om min kamera var på väg - men fick till svar att de var i början av November med sin kö..... De hade fått in totalt 25st kameror hittils. Han visste ingenting om en massa kameror som kommit till Göteborg :-(

mvh
Allan
 
Märkligt. Jag kände igen rösten på Scandinavian-killen och fick en jpg av fraktsedeln. Dessutom fick jag mejl. Men det ligger hemma, jag är på kontoret nu.
Kamerorna hade kommit idag. Göteborg kanske fick hela SP:s totala kolli?
 
Re: 15/12??

LillebrorGrimm skrev:
Nu tror jag allt att du skojar med oss Bo!? Jag beställde ungefär samtidigt och blev jätteglad när jag läste ditt inlägg. Jag står i kö på SP i Bankeryd. Med ett leende ringde jag nyss upp och undrade om min kamera var på väg - men fick till svar att de var i början av November med sin kö..... De hade fått in totalt 25st kameror hittils. Han visste ingenting om en massa kameror som kommit till Göteborg :-(

mvh
Allan

Är det olika köer så är det nog väldigt trångt i bankeryd då det är där alla internetbeställningar hamnar.

I Göteborgkön står bara dom som faktiskt orkat ta sig till butiken och beställa.

Varför kan nu inte Nikon lägga ut lite info m hur många dom levererar varje vecka.
Att veta att man inte får kameran dom närmaste 10 dagarna är också bra information...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.